Název: Výtvarný projev žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Další názvy: Creative expression of students with special educational Leeds
Autoři: Kailová, Klára
Vedoucí práce/školitel: Podlipský, Rudolf
Oponent: Komzáková, Martina
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20064
Klíčová slova: výtvarné projevy žáků;výtvarné náměty;výtvarné techniky;základní školy praktické;výtvarná výchova;mentální retardace;handicapy
Klíčová slova v dalším jazyce: fine speeches pupils;art ideas;art techniques;practical elementary schools;art education;mental retardation;handicaps
Abstrakt: Výzkumné šetření je zaměřeno na problematiku výtvarného projevu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základních školách praktických. Zejména na vztah mezi učební úlohou, výtvarnou formou technikou a zdravotním handicapem žáka. Cílovou skupinou jsou žáci šestého a sedmého ročníku na ZŠ praktické a pedagogové, učící na II. stupni ZŠ praktické předmět výtvarná výchova. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V první kapitole zdůvodňuji výběr tématu své diplomové práce a popisuji její strukturu. V druhé kapitole nalezneme teoretický základ, který slouží v mé diplomové práci jako podklad pro samotný výzkum. Třetí kapitola je již věnována výzkumu. Tato část je zaměřena zejména na seznámení čtenáře s výzkumem a zodpovězení výzkumných otázek. Čtvrtá kapitola obsahuje závěrečnému shrnutí diplomové práce. Informace, důležité pro můj výzkum, jsem získala pomocí dotazníků určených pedagogům a žákům ZŠ praktických. Dále se v průběhu výzkumu zúčastňuji pěti vyučovacích jednotek. V každé pořizuji hospitační záznam. Na základě získaných informací vypracovávám čtyři návrhy výtvarných úloh, které realizuji v pěti výukových hodinách.
Abstrakt v dalším jazyce: The research is focused on the theme of creative manifestation of pupils with special educational needs in elementary schools which are adapted for this type of pupils. Mainly, it is focused on the relation between the task, method and pupil´s health disability. Pupils of 6th and 7th class and their teachers represent the target group. The thesis is divided into four main chapters. In the first chapter, I justify the reason for choice of this particular theme and I describe the structure of thesis. The research is based on the theory which is presented in the second chapter. Then, the third chapter deals with the research. This part is focused on familiarization of readers with the research and on answering questions related to research. The final summarization of this thesis can be found in the fourth chapter. Information which is essential for my research was gained via questionnaires given to teachers and pupils of elementary schools adapted for pupils with special educational needs. During the research, I participated in five lessons. Later, I wrote down five inspectional records. Thanks to gained information, I prepared four suggestions of creative tasks which were put into practice in five lessons.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Klara Kailova - Vytvarny projev zaku se specialnimi vzdelavacimi potrebami.pdfPlný text práce17,33 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-SCAN - Kailova Klara - vedouci - Podlipsky - 2015.pdfPosudek vedoucího práce913,57 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-SCAN - Kailova Klara - oponent - Komzakova - 2015.pdfPosudek oponenta práce1,67 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Prubeh obhajoby - Kailova Klara 2015.pdfPrůběh obhajoby práce562,93 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/20064

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.