Název: Mezioborové vztahy ve VV na 1. stupni základní školy
Další názvy: Interdisciplinary relations in the art education at the first grade of the primary school
Autoři: Knoblochová, Lenka
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová, Věra
Oponent: Slavík, Jan
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/20075
Klíčová slova: výtvarná výchova;výtvarný projekt;mezioborové vztahy;vzdělávací obsah;výrazové prostředky
Klíčová slova v dalším jazyce: art education;art project;interdisciplinary relationships;educational content;means of expression
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou mezioborových přesahů v rámci výtvarných projektů na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a výzkumnou. V rámci teoretické části jsou objasněny pojmy mezioborové přesahy, vztahy, témata, komparace umění, výtvarný úkol, projekt, vzdělávací obsahy a cíle, očekávané výstupy, klíčové kompetence, všeobecné vzdělávání. Výzkumná část má dvě podkapitoly. V první části jsou provedené internetové rešerše ve vztahu k realizovaným projektům s mezioborovými přesahy ve světě a u nás. Je zde rovněž navržena určitý typologie těchto projektů a možnosti integrace vzdělávacích obsahů výtvarné výchovy a dalších oborů. Druhá část je věnována realizovaným výzkumným šetřením ve školní praxi třech ZŠ se zaměřením na projektové vyučování a mezioborová témata. Cílem diplomové práce je určit realizovaný mezioborový přesah v rámci výtvarných projektů na ZŠ u nás a ve světě, provést srovnání těchto projektů a navrhnout zlepšení v této oblasti. Zároveň hodnotím použité výrazové prostředky nejen výtvarné výchovy, ale také dalších uměleckých předmětů.
Abstrakt v dalším jazyce: This thesis deals with the interdisciplinary overlaps within the art projects for the first grade of primary school. The work is divided into two main parts: theoretical and experimental. The theoretical part explains the concepts of interdisciplinary overlaps, relationships, themes, comparison art, creative task, project, educational content and objectives, expected outcomes, core competencies, and general education. The research section has two subsections. In the first part there are carried out internet researches in relation to the projects implemented with subfields in the world and us. There is also proposed to establish a typology of these projects and the possibility to integrate the educational contents arts and the other fields. The second part is dedicated to a research realized in school practice at three elementary schools with a focus on project-based learning and interdisciplinary topics. The purpose of this thesis is to determine realized interdisciplinary overlap within art projects at the elementary school in our country and the world, further to compare these projects and suggest improvements ideas in this domain. At the same time I evaluate the used means of expression not only art, but also other art subjects.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace_Lenka Knoblochova.pdfPlný text práce10,15 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-SCAN - Knoblochova Lenka - vedouci - Uhl Skrivanova - 2015.pdfPosudek vedoucího práce1,37 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-SCAN - Knoblochova Lenka - oponent - Slavik - 2015.pdfPosudek oponenta práce1,89 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Prubeh obhajoby - Knoblochova Lenka 2015.pdfPrůběh obhajoby práce814,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/20075

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.