Název: | Integrace handicapovaného dítěte v předškolním zařízení |
Další názvy: | Integration of the handicapped child in the preschool institution |
Autoři: | Chrástová, Ivana |
Vedoucí práce/školitel: | Slowík, Josef |
Oponent: | Šrytrová, Michaela |
Datum vydání: | 2015 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/20432 |
Klíčová slova: | tělesné postižení;integrace;vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami;předškolní vzdělávání;dětská mozková obrna |
Klíčová slova v dalším jazyce: | physical disability;integration;education of pupils with special educational needs;preschool education;cerebral palsy |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá integrací dětí s dětskou mozkovou obrnou v předškolním zařízení. Teoretická část má 4 části. První část je věnována tělesnému postižení, anglické i české terminologii s ním spojené, specifikům osob s tělesným postižením, stigmatu a rodinám s tělesně postiženým dítětem. Druhá část je zaměřena na integraci, její podmínky, výhody a nevýhody. Třetí oddíl pojednává o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, předškolním vzdělávání, rámcovém vzdělávacím programu, individuálním vzdělávacím plánu a rané péči. Poslední oddíl je věnován dětské mozkové obrně. Uvádí příčiny, formy, diagnostiku a možnosti léčby tohoto tělesného postižení. V praktické části jsou uvedeny informace o provedeném kvalitativním výzkumu a prezentovány zjištěné výsledky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Summary: My bachelor thesis deals with integration of children with cerebral palsy in preschool institution. The theoretical part consists of 4 parts. The first part is devoted to physical disability, English and Czech terminology associated with it, the specifics of persons with disabilities, stigma and families with a physically handicapped child. The second part focuses on the integration, its conditions, advantages and disadvantages. The third section deals with the education of pupils with special educational needs, preschool education, general curriculum, individual education plan and early intervention. The last section is devoted to the cerebral palsy. It specifies the causes, forms, diagnosis and treatment options of this disability. The practical section provides information on qualitative research and presents the obtained results. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP 2.pdf | Plný text práce | 3,49 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
vedouci-Chrastova - posudek vedouciho prace.pdf | Posudek vedoucího práce | 87,47 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
oponent-Chrastova - oponentsky posudek BP.pdf | Posudek oponenta práce | 128,51 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
obhajoba-Chrastova.pdf | Průběh obhajoby práce | 91,08 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/20432
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.