Title: | The use of origami method on the lessons of manual labor in the school VIII kind |
Other Titles: | Rabota s bumagoj sposobom origami na urokach truda v special´noj (korrekcionnoj) škole VIII vida |
Authors: | Platonova, C. |
Citation: | HONZÍKOVÁ, Jarmila ed.; SIMBARTL, Petr ed. Olympiáda techniky Plzeň 2016 17.–18.5. 2016: sborník příspěvků z mezinárodní studentské odborné a vědecké konference. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2016, s. [195-197]. ISBN 978-80-261-0620-3. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://www.olympiadatechniky.zcu.cz/@2016/Sbornik_OT2016_online/sbornik-ot-2016-web.pdf http://hdl.handle.net/11025/21458 |
ISBN: | 978-80-261-0620-3 |
Keywords: | manuální zručnost;základní škola;origamy |
Keywords in different language: | manual skills;primary school;origami |
Abstract in different language: | Employments with paper and paperboard have a great correctional and developmental importance for children with intellectual impairment. Manufacture of paper folding products have an impact on the overall intellectual development of the child, contributes to the development of fine motor skills of hands and a speech in correction of disturbed the mental processes (spatial perception, voluntary attention, visual memory and other). Zanjatyja s butagoj i kartonom imejut bal´šoe korrekcionno-razvivajuščee značenie dlja detej, umejuščich intellektual´nye narušenija. Izgotovlenie uzdelij iz bumagi putem ee skladyvanija vlijaet na obščee intellektual´noe razvitie rebenka, sposobstvuem korrekcii melkoj motoriki ruk, razvitiju reči i korrekcii narušennych psichičeskich pročessach (prostranstvennogo vosrpijamuja, proizvol´nogo vnimanija, zrutel´noj pamjatu i bp.). |
Rights: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Appears in Collections: | Olympiáda techniky Plzeň 2016 Olympiáda techniky Plzeň 2016 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Platonova.pdf | Plný text | 387,36 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/21458
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.