Název: Realizace výzkumu pozice vybraných konkurenčních značek
Další názvy: Realization of research for selected position competing brands
Autoři: Jandová, Lucie
Vedoucí práce/školitel: Eger Ludvík, Doc. PaedDr. CSc.
Oponent: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/23247
Klíčová slova: značka;šetření;reklamní kampaň
Klíčová slova v dalším jazyce: brand;survey;advertising campaign
Abstrakt: Předložená práce je zaměřena na analýzu konkurenčních značek na trhu a cílem je stanovit pozici značek Coca-Cola, Kofola a Pepsi. V práci je nejprve detailně zpracována teoretická část k problematice značek. V následující praktické části jsou poté podrobně charakterizovány jednotlivé prvky vybraných značek, jejich produktové portfolio a především marketingová komunikace. Za stěžejní část práce je považována realizace marketingového šetření, ve kterém byl proveden experiment tzv. slepý test a dotazníkové šetření. Slepý test měl odhalit, jaký kolový nápoj studentům nejvíce chutná a zda jej podle chuti vůbec poznají. Dotazníkové šetření poté blíže zjišťuje spotřebu kolových nápojů a zejména znalost a líbivost reklamních kampaní značek. Poznatky z šetření napomohly k určení pozice jednotlivých značek a jsou shrnuty ve výzkumné zprávě.
Abstrakt v dalším jazyce: This paper focuses on the analysis of competitive brands in the market and the aim is to specify the position of the brands Coca-Cola, Pepsi and Kofola. Firstly, there is a detailed theoretical part aimed at general issues of brands. In the next, practical part, particular elements of the selected brands, their product portfolio and mainly marketing communication are characterized in depth. The principal part of the paper presents a marketing survey, which has involved an experiment, a so-called blind test, and a questionnaire. The blind test has been supposed to reveal which coke drink students like most and whether they can actually identify it according to taste. The questionnaire consequently investigates the consumption of coke drinks and primarily the knowledge of and the attractiveness of advertising campaigns of the brands. The results have helped to determine the position of the particular brands and they are summarized in the research report.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Realizace vyzkumu pozice vybranych konkurencnich znacek.pdfPlný text práce2,68 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jandova_V.pdfPosudek vedoucího práce688,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jandova_O.pdfPosudek oponenta práce565,1 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jandova_P.pdfPrůběh obhajoby práce162,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/23247

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.