Název: Využití Jazz Chants při nácviku výslovnosti v anglickém jazyce na 1. stupni základní školy
Další názvy: Using Jazz Chants in Practising Pronunciation in English Lessons in Primary Schools
Autoři: Čermáková, Iva
Vedoucí práce/školitel: Hurtová Danuše, Mgr.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24273
Klíčová slova: anglický jazyk na 1. stupni základní školy;výuka anglické výslovnosti;charakteristika vybraných hlásek;návrhy na zlepšení výslovnosti;rytmizované popěvky
Klíčová slova v dalším jazyce: english in the primary classes;teaching english pronunciation;characteristics of selected sounds;suggestions for improving pronunciation;jazz chants
Abstrakt: Práce se zabývá problematikou využití Jazz Chants při nácviku správné výslovnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část se nejprve věnuje východiskům popisujícím charakteristiku žáků mladšího školního věku. Specifikuje výuku anglického jazyka a anglické výslovnosti, charakteristiku vybraných hlásek a dále popisuje návrhy na zlepšení výslovnosti a zkoumané rytmizované popěvky. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, zda záměrné využívání Jazz Chants napomáhá ke zlepšení výslovnosti jedné samohlásky a tří souhlásek u žáků 5. ročníku Základní školy T. G. Masaryka v Sušici. Vedlejším cílem výzkumu je zjištění, zda se žáci na práci s Jazz Chants těší a zda je zajímá tato možnost nácviku správné výslovnosti. Praktická část popisuje metody zkoumání (pozorování, experiment a dotazník) díky nimž bylo možné získat a potřebná data. Tato data byla v kapitole výsledky a komentáře zanalyzována, prezentována pomocí grafů a následně okomentována. Ze získaných výsledků jsme došli k závěru, že záměrné a cílené používání Jazz Chants v hodinách anglického jazyka skutečně napomáhá žákům k tomu, aby zlepšovali svou anglickou výslovnost.
Abstrakt v dalším jazyce: The work deals with the use of Jazz Chants in practising the correct pronunciation in the primary classes. The theoretical part describes the basic issues of school children, teaching English and English pronunciation, the characteristics of selected sounds and investigates Jazz Chants. The main goal of the research is to determine whether the deliberate use of Jazz Chants helps to improve 5 th grade pupils´ pronunciation of one vowel and three consonants. The secondary goal of the research is to determine whether pupils enjoy the work with Jazz Chants and whether they are interested in the posibility of practising the correct pronunciation this way. The practical part describes the research tools (the observation, the experiment and the questionnaire) which were used to collect necessary data. These data were analyzed and presented through graphs and subsequently commented on. It was found out that the deliberate and targeted use of Jazz Chants in English language classes really helps pupils to improve their English pronunciation.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Cermakova_Iva_Diplomova_prace.pdfPlný text práce39,89 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cermakova - DH - ved.pdfPosudek vedoucího práce1,41 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cermakova - LL - opon.pdfPosudek oponenta práce888,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Cermakova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce282,7 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24273

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.