Název: | Učení slovní zásoby francouzštiny jako druhého cizího jazyka s oporou na znalosti z angličtiny jako prvního cizího jazyka. |
Další názvy: | Learning vocabulary of the second foreign language - French, based on the knowledge of the first foreign language - English |
Autoři: | Pliusnina, Anastasiia |
Vedoucí práce/školitel: | Fenclová Marie, Doc. PhDr. CSc. |
Oponent: | Mudrochová Radka, Mgr. et Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24643 |
Klíčová slova: | lexique;vocabulaire;enseignement;apprentissage;adolescents;langue;premi?re langue étrang?re;deuxi?me langue étrang?re;exercices;activités;lexikum;slovní zásoba;francouzština;angličtina;výuka;cvičení;aktivity |
Klíčová slova v dalším jazyce: | lexis;vocabulary;french;english;teaching;learning;second foreign language;language;first foreign language;exercices;activities |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním velmi blízkých pojmů "lexikum" a "slovní zásoba" a možností opory na znalosti z angličtiny jako prvního cizího jazyka v učení slovní zásoby francouzštiny jako druhého cizího jazyka. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní časti, teoretickou a praktickou. Teoretická část prezentuje teoretické znalosti o lexiku a jeho výuce/osvojování, dále pak tato část obsahuje charakteristiku žáků. Praktická část nabízí analýzu možnosti opory o znalosti z angličtiny jako prvního cizího jazyka ve výuce/osvojování slovní zásoby francouzštiny jako druhého cizího jazyka. Tato část také obsahuje reflexivní lingvistická cvičení, která umožňují porovnat francouzskou a anglickou slovní zásobu v různých etapách: prezentace slovní zásoby, lingvistická cvičení a doplňující aktivity vypracované pro učebnici Panorama 1. Praktická část zahrnuje i ukázku použití tohoto materiálu v hodině francouzštiny. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This work is about teaching/learning vocabulary of the second foreign language French, based on the knowledge of the first foreign language English. The work consists of two big parts. Theoretical part focuses on the knowledge of concepts related to lexis and vocabulary, on teaching vocabulary and on learner characteristics. Practical part provides materials and activities for French book Panorama 1 that give opportunities for teaching and learning vocabulary of the second foreign language French, based on the knowledge of the first foreign language English. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KRO) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Pliusnina diplomova prace.pdf | Plný text práce | 4,91 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pliusnina oponent.PDF | Posudek oponenta práce | 1,19 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pliusnina vedouci.PDF | Posudek vedoucího práce | 1,28 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pliusnina obhajoba.PDF | Průběh obhajoby práce | 470,17 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24643
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.