Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorBlahutková Daniela, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorToncarová, Nikola
dc.contributor.refereeŠevčík Miloš, PhDr. Ph.D.
dc.date.accepted2016-6-2
dc.date.accessioned2017-02-21T09:53:34Z-
dc.date.available2015-6-30
dc.date.available2017-02-21T09:53:34Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-4-11
dc.identifier68119
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/24713
dc.description.abstractTato práce se zabývá tím, jak byl Aristotelův spis Poetika o pravidlech básnické tvorby (a zejména jeho teorie tragédie) čten a debatován v novověku, s důrazem na tři významné představitele teorie i praxe dramatické a básnické tvorby Pierre Corneille, Gotthold Ephraim Lessing a Johan Wolfgang von Goethe. V první části práce je popsán francouzský klasicismus v 17. století a jsou zde rozebrány Corneillovy Rozpravy o tragédii, které napsal v roce 1660 a ve kterých se snaží vyrovnat s francouzským klasicismem za pomoci Aristotelovy Poetiky. V druhé části práce je představeno německé osvícenství v 18. století, Lessing a jeho dílo Hamburská dramaturgie. Rozbor Hamburské dramaturgie je věnován zejména částem, které jsou věnovány Aristotelově Poetice. Téma je uzavřeno třetí částí, ve které je pojednáno o přelomu 18. a 19. století a působení hnutí Sturm und Drang s důrazem na jednoho z hlavních představitelů Goetha a jeho esej Nachlese zum Aristotle Poetics.cs
dc.format77 s. (127 947 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectaristotelescs
dc.subjectpoetikacs
dc.subjectcorneillecs
dc.subjectlessingcs
dc.subjectgoethecs
dc.subjectdramacs
dc.subjectbásnictvícs
dc.subjectfrancouzský klasicismuscs
dc.subjectněmecké osvícenstvícs
dc.subjectsturm und drangcs
dc.subjectbouře a vzdorcs
dc.subjecthamburská dramaturgiecs
dc.subjectrozpravy i tragédiics
dc.subjectk shakespearovu dnics
dc.subjectnachlese zu aristoteles' poetikcs
dc.subjectkatarze.cs
dc.titleReflexe Aristotelovy Poetiky u vybraných novověkých myslitelů (Corneille, Lessing, Goethe)cs
dc.title.alternativeThe Interpretations of Aristotles Poetics: P. Corneille, G. E. Lessing, J. W. Goetheen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programHumanitní studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis resolve how the Aristotelian treatise Poetics about the rules of poetic creation (and especially his theory of tragedy) was read and debated in the modern period, with an emphasis on three significant theory and practice representatives of dramatic and poetic creations - Pierre Corneille, Gotthold Ephraim Lessing and Johan Wolfgang von Goethe. The first part of thesis depicts the French classicism in the 17th century and Corneille's Trois Discours sur le po?me dramatique (1660), where the author tries to settle with the French classicism with the help of Aristotle's Poetics, is analysed. The German Enlightenment in the 18th century, Lessing and his work Hamburgische Dramaturgie (1767 - 1769) are introduced in the second part of this thesis. The analysis of Hamburgische Dramaturgie is devoted to the parts that are dedicated to Aristotle's Poetics. The thesis is concluded by the third part, which discuss the turn of the 18th and 19th centuries and the influence of the movement Sturm und Drang, with emphasis on one of the main representatives - Goethe and his speech Zum Shakespeares-Tag (1771) and essay Nachlese zu Aristoteles' Poetik (1827).en
dc.subject.translatedaristotleen
dc.subject.translatedpoeticsen
dc.subject.translatedcorneilleen
dc.subject.translatedlessingen
dc.subject.translatedgoetheen
dc.subject.translateddramaen
dc.subject.translatedpoetryen
dc.subject.translatedfrench classicismen
dc.subject.translatedgerman enlightenmenten
dc.subject.translatedsturm und drangen
dc.subject.translatedhamburgische dramaturgieen
dc.subject.translatedtrois discours sur le po?me dramatiqueen
dc.subject.translatedzum shakespeares-tagen
dc.subject.translatednachlese zu aristoteles' poetiken
dc.subject.translatedkatharsis.en
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KFI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Reflexe Aristotelovy Poetiky u vybranych novovekych myslitelu (Corneille, Lessing, Goethe).pdfPlný text práce1,07 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
toncarova_blahutkova.docPosudek vedoucího práce1,47 MBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
toncarova_sevcik.pdfPosudek oponenta práce623,94 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Toncarova_N.pdfPrůběh obhajoby práce700,04 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24713

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.