Název: | Význam tréninku pozornosti |
Další názvy: | The sense of attention training |
Autoři: | Hrádková, Lucie |
Vedoucí práce/školitel: | Šrytrová Michaela, PhDr. |
Oponent: | Lippertová-Grünerová Marcela, Prof. MUDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/25099 |
Klíčová slova: | cévní mozková příhoda;kognitivní funkce;pozornost;trénink pozornosti |
Klíčová slova v dalším jazyce: | stroke;cognitive function;attention;training of attention |
Abstrakt: | Bakalářská práce na téma "Význam tréninku pozornosti" je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Celá práce je zaměřena na lidi po cévní mozkové příhodě. Teoretická část je rozdělena na 4 kategorie. V první části je popsána cévní mozková příhoda, její problematika a hodnocení pomocí testů. Druhá část obsahuje kognitivní funkce, jejich dělení a možnosti vedení celého kognitivního tréninku. Základem všech kognitivních funkcí je pozornost, která je v této práci rozepsána jako samostatná kapitola. Poslední část čtenáře seznamuje s tréninkem pozornosti, strukturou tréninku pozornosti, a metodou cvičení pomocí metodických listů a počítačových programů. V praktické části jsou součástí výzkumného šetření kazuistická studie ze čtyř kazuistik a jejich následný výsledek po určité době sledování. Polovina klientů provádí kognitivní trénink pomocí počítačových programů a druhá polovina pomocí metodických listů. Tyto pracovní listy jsou k nahlédnutí v příloze bakalářské práce. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis "The sense of attention" consists two parts: theoretical and practical. All work is focused on people after stroke. The theoretical part is divided into 4 parts. The first part describes the vascular stroke, problems and evaluation test form. The second part includes cognitive function, division and the possibility of keeping the overall cognitive training. The separate charter is attention, which is the basis of all cognitive functions, distribution and the possibility of examination. The last third part introduces the reader to the training of attention, structure and method of training through methodological paperscontains and computer programs. The practical part of the research survey includes data from four case studies, their result after a period of observation. Half of clients performs training using computer programs and the other half through methodological papers. These worksheets are in the annex of the thesis. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_Lucie_Hradkova_Vyznam_treninku_pozornosti..pdf | Plný text práce | 5,61 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hradkova - posudek vedouci prace.pdf | Posudek vedoucího práce | 121,68 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hradkova - oponentsky posudek BP.pdf | Posudek oponenta práce | 451,46 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hradkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 68,58 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/25099
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.