Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorBoldyrev Sergey
dc.contributor.authorCharvátová, Karolína
dc.contributor.refereeDejmalová Lenka, Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2017-5-29
dc.date.accessioned2018-01-15T15:00:11Z-
dc.date.available2016-5-3
dc.date.available2018-01-15T15:00:11Z-
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-4-28
dc.identifier70058
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/26729
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je shrnutí historie anglického jazyka, zejména pak vývoje slovní zásoby, dále představení Generace Z a jejich mluvy. Teoretická část obsahuje základní informace o vývoji anglického jazyka. Cílem praktické části je seznámení s jazykem teenagerů a způsobem jejich dorozumívání. To vše je představeno ve formě re-stylizace klasického díla, Romeo a Julie, do podoby textových zpráv. Praktická část obsahuje překlad do moderní angličtiny, který posloužil, jako jakýsi mezistupeň pro následnou transformaci do jazyka Generace Z. Dále následuje samotný re-stylizovaný text, doplněný makroanalýzou a mikroanalýzou postupu překladu. K práci je přiložen originální text, dále pak obrázky zobrazující vybraná slova, zkratky či akronyma, které Generace Z používá.cs
dc.format57 s. (79 474 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjecthistorie anglického jazykacs
dc.subjectgenerace zcs
dc.subjectpřekladcs
dc.subjectre-stylizacecs
dc.subjectromeo a juliecs
dc.subjectwilliam shakespearecs
dc.titleDeveloping the contemporary English: historical view of the languagecs
dc.title.alternativeDeveloping the contemporary English: historical view of the languageen
dc.typebakalářská prácecs
dc.thesis.degree-nameBc.cs
dc.thesis.degree-levelBakalářskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.thesis.degree-programFilologiecs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this thesis is to summarize the history of the English language with great attention on the lexicon and to present the Generation Z and their vocabulary. The theoretical part contains basic information about developing of the English language. The objective of the practical part of this thesis is to present the language of teenagers and their manner of communication in a form of the re-stylization of a classic drama Romeo and Juliet into text messages. The practical part includes the translation into the Modern English from which the text is re-stylized into the English of the Generation Z. The re-stylized text itself follows, accompanied by the chapter of Macroanalysis as well as Microanalysis on the transformation. The origin text and the pictures showing usage of certain words, acronyms and abbreviations used among the Generation Z can be found as an appendix of this thesis.en
dc.subject.translatedhistory of the english languageen
dc.subject.translatedgeneration zen
dc.subject.translatedtranslationen
dc.subject.translatedre-stylizationen
dc.subject.translatedromeo and julieten
dc.subject.translatedwilliam shakespeareen
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace.pdfPlný text práce1,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sedlakova - vedouci.pdfPosudek vedoucího práce302,87 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sedlakova - oponent.pdfPosudek oponenta práce495,62 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Sedlakova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce240,69 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/26729

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.