Název: Syndrom týraného a zanedbávaného dítěte
Další názvy: Syndrom CAN (Child Abuse and Neglect)
Autoři: Pelikánová, Veronika
Vedoucí práce/školitel: Zikmundová Květuše, MUDr. CSc.
Oponent: Luhanová Lenka, MUDr.
Datum vydání: 2017
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/27304
Klíčová slova: syndrom can;týrání;zanedbávání;rizikové skupiny;prevence;pomoc obětem
Klíčová slova v dalším jazyce: can;abuse;neglect;risk groups;prevention;victim support
Abstrakt: Bakalářská práce s názvem Syndrom týraného a zanedbávaného dítěte se zabývá celým syndromem CAN (Child Abuse and Neglect). Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část práce obsahuje stručné shrnutí a základní teoretické rozdělení tématu. Zaměřili jsme se na druhy týrání, jeho projevy a rizikové skupiny, kterých se problém může týkat. V posledních dvou kapitolách jsme se zabývali prevencí a pomáhajícími organizacemi, které pomáhají řešit syndrom CAN. V praktické části nás zajímala prevence na vybraných základních školách respektive spokojenost žáků těchto škol s předáváním informací na dané téma. Vyhodnocením anonymních dotazníků jsme si ověřili naše předpoklady. Zjistili jsme, že osvěta na základních školách je dostačující, ale stále je nutné zvyšovat povědomí o problematice syndromu CAN.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor´s thesis titled Child Abuse and Neglect deals with the whole syndrome symptoms. The work is divided in theoretical and practical part.The theoretical part of this work describes brief summary and theoretical division of this theme. We are focused on some kinds of abuse, symptoms and risky groups, which can be threatened. Last two chapters are focused mainly on prevention and aid agencies, which are dedicated to help victims of the CAN syndrome. The practical part is concentrated to the types of prevention in primary schools, mainly pupils' satisfaction with the information regarding given topic. Thanks to the anonymous questionnaires we verified our hypotesis. We have found out, that the education of pupils is sufficient, but it is still very importatnt to increase the knowledge of Child Abuse and Neglect syndrome.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAZ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace Syndrom tyraneho a zanedbavaneho ditete.pdfPlný text práce1,55 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pelikanova VP.pdfPosudek vedoucího práce976,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pelikanova OP.pdfPosudek oponenta práce995,96 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pelikanova.pdfPrůběh obhajoby práce393,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/27304

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.