Název: An improved non-orthogonal texture warping for better shadow rendering
Autoři: Milet, Tomáš
Navrátil, Jan
Zemčík, Pavel
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2015: full papers proceedings: 23rd International Conference in Central Europeon Computer Graphics, Visualization and Computer Visionin co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 99-107.
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2015/CSRN-2501.pdf
http://hdl.handle.net/11025/29431
ISBN: 978-80-86943-65-7 (print)
978-80-86943-61-9 (CD-ROM)
ISSN: 2464–4617 (print)
2464–4625 (CD-ROM)
Klíčová slova: stínové mapování;alias;deformace;minimální komfort;stín
Klíčová slova v dalším jazyce: shadow-mapping;alias;warping;minimal frustum;shadow
Abstrakt: In interactive applications, shadows are traditionally rendered using the shadow mapping algorithm. The disadvantage of the algorithm is limited resolution of depth texture which may lead to aliasing artifacts on shadow edges. This paper introduces an improved depth texture warping with non-orthogonal grid that can be employed for all kinds of light sources. For instance, already known approaches for reducing aliasing artifacts are widely used in outdoor scenes with directional light sources but they are not directly applicable for point light sources. We show that the improved warping parameterization reduces the aliasing artifacts and we are able to present high quality shadows regardless of a light source or a camera position in the scene.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2015: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Milet.pdfPlný text2,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29431

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.