Název: Accelerating spatial data structures in ray tracing through precomputed line space visibility
Autoři: Keul, Kevin
Müller, Stefan
Lemke, Paul
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2016: full papers proceedings: 24th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 17-25.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: wscg.zcu.cz/WSCG2016/!!_CSRN-2601.pdf
http://hdl.handle.net/11025/29527
ISBN: 978-80-86943-57-2
ISSN: 2464–4617 (print)
2464–4625 (CD-ROM)
Klíčová slova: vizualizace;počítačová grafika;trasování paprsku;datová struktura;algoritmy viditelnosti
Klíčová slova v dalším jazyce: visualization;computer graphics;ray tracing;data structures;visibility algorithms
Abstrakt: We propose an efficient approach to precompute and reuse visibility information based on existing spatial data structures by using a precomputed data structure: the line space. This data structure provides an additional skip condition by checking whether the subnodes in a hierarchical spatial data structures need to check for intersection with the ray. We evaluate this method on different test scenes and show that it is able to achieve a remarkable speed-up by using this skip condition. Furthermore we describe algorithms for fast set-up and traversal in detail and discuss important strategies for this approach.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2016: Full Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Keul.pdfPlný text2,16 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29527

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.