Title: | Modelování a simulace silničních vozidel se zaměřením na pohony |
Other Titles: | Road vehicle modeling and simulation focused on propulsion |
Authors: | Muchna, Zdeněk |
Advisor: | Čermák, Roman |
Referee: | Vlček, Martin |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/2987 |
Keywords: | modelování;simulace;pohon;dynamika;klikový mechanismus;spalovací motor;motor s protiběžnými písty;FEV Virtual Engine |
Keywords in different language: | modelling;simulation;propulsion;dynamics;crankshaft mechanism;combustion engine;horizontal opposed twin-cylinder engine;FEV Virtual Engine |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá stručnou rešerší v oblasti pohonného ústrojí silničních vozidel a popisuje trendy v jeho vývoji. Dále je vysvětleno dynamické vyvážení a provedena ukázka simulace dynamiky klikového ústrojí dvouválcového spalovacího motoru s protiběžnými písty v softwaru FEV Virtual Engine. Závěrem je zhodnocen přínos simulačního programu v konstrukci spalovacích motorů. |
Abstract in different language: | This bachelor thesis deals with a research in the powertrain road vehicles and describes the trends in its development. Aftewards, the dynamic balance is explained and the sample of simulation of cranktrain dynamic is performed in FEV Virtual Engine software on example of horizontal opposed twin cylinder engine. Finally, it evaluates the benefits of simulation in the design of combustion engines. |
Rights: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Appears in Collections: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KKS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BP_Zdenek_MUCHNA.pdf | Plný text práce | 5,55 MB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek vedouciho - Muchna.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek oponenta - Muchna.pdf | Posudek oponenta práce | 744,05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Muchna.pdf | Průběh obhajoby práce | 1,12 MB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/2987
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.