Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorLiptáková, Kateřina
dc.contributor.authorVostrá, Lucie
dc.contributor.editorHonzíková, Jarmila
dc.contributor.editorSimbartl, Petr
dc.date.accessioned2018-09-12T07:31:03Z-
dc.date.available2018-09-12T07:31:03Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationHONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2018: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 22.5.–23.5. 2018 Vienna House Easy Pilsen. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018, s. 65. ISBN 978-80-261-0793-4.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-0793-4
dc.identifier.urihttp://www.zcu.cz/export/sites/zcu/pracoviste/vyd/online/ot2018-abstracts.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/29869
dc.identifier.urihttp://files.olympiadatechniky.cz/ot2018-abstracts.pdf
dc.description.abstractTématem příspěvku je manuální zručnost a tvořivost studentek oboru učitelství pro mateřské školy Pedagogické Fakulty Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. V úvodu jsou obě témata zpracována teoreticky, definována je manuální zručnost jako součást psychomotorické stránky osobnosti každého jedince a tvořivost jako jeden z velmi důležitých aspektů profese učitele. Hlavní část příspěvku tvoří popis realizovaného kvantitativního výzkumu uvedených složek osobnosti. Uvedeny jsou hlavní cíle výzkumu a na jejich základě navržené hypotézy. Popsána je metodologie výzkumného šetření, charakteristika výzkumného vzorku, použité nástroje a metodika statistického vyhodnocení výsledků. Pro měření úrovně manuální zručnosti byl využit Purdue Pegboard test a pro měření tvořivosti Urbanův figurální test tvořivého myšlení. Vlastní výzkum se zabývá vlivem vstupních proměnných, jako jsou průběh a zaměření vzdělání respondentů, jejich rodinné zázemí, kroužky a záliby v dětství, na úroveň rozvoje manuální zručnosti a tvořivost respondentů. Výsledky výzkumu jsou popsány, zpracovány v tabulkách a diskutovány, v závěru článku jsou z nich vyvozena doporučení pro praxi.cs
dc.format1 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.ispartofseriesOlympiáda techniky Plzeň 2018cs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectmanuální dovednostics
dc.subjectkreativitacs
dc.subjectstudenti učitelstvícs
dc.subjectmateřská školacs
dc.titleZručnost a tvořivost studentů učitelství MŠcs
dc.title.alternativeManual dexterity and creativity of pre-service kindergarten teachersen
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe topic of the paper is the relationship between manual skills and creativity of pre-service kindergarten teachers – students of the Pedagogical Faculty of the University of J. Purkyne in Usti nad Labem. Both topics are theoretically elaborated in the introduction. The manual skill is defined as part of the psychomotor aspect of each person and creativity is defined as one of the most important features of the teacher's profession. The description of the quantitative research carried out on the above-mentioned personality components forms the main part of the contribution. The main research objectives are also presented as well as proposed hypotheses based on them. The methodology of the research survey, the characteristics of the research sample, the tools used and the methodology of the statistical evaluation of the results are described. To measure the level of manual skills, the Purdue Pegboard test was used, and Urban's figurative test of creative thinking was used to measure creativity. The research itself deals with the influence of input variables, such as the course and focus of the education of respondents, their family backgrounds, childhood hobbies on the level of manual skills development and the creativity of respondents. The research results are widely described, discussed, and recommendations for the practice are drawn as well.en
dc.subject.translatedmanual skillsen
dc.subject.translatedcreativityen
dc.subject.translatedpre-service teachersen
dc.subject.translatedkindergartenen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2018
Olympiáda techniky Plzeň 2018

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Liptakova.pdfPlný text354,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/29913

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.