Title: | Modelování elektromechanické interakce v pohonu – vliv měření otáček na hřídeli převodovky pohonu při regulaci rychlosti |
Other Titles: | Modelling of Electro-Mechanical Interaction in Drive – Impact of Drive Speed Measurement on Gearbox Shaft at Speed Control |
Authors: | Kalaj, Patrik |
Citation: | Elektrotechnika a informatika 2018: XIX. ročník konference doktorských prací, Zámek Nečtiny, 25. – 26. října 2018: Elektrotechnika, Elektronika, Elektroenergetika, 2018, s. 55-59. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/30702 |
ISBN: | 978–80–261–0785–9 |
Keywords: | elektro-mechanická interakce;Matlab;model převodovky;synchronní motor s permanentními magnety;simulace;vektorové řízení |
Keywords in different language: | electro-mechanical interaction;Matlab;model of gearbox;permanent magnet synchronous motor;simulation;vector control |
Abstract in different language: | The paper deals with creating of complex model covering both electrical and mechanical models of the drive and their mutual interaction. High-speed PMSM machine is used along with 3-stage reduction gearbox. The mechanical model takes into account torsional vibration only. The complex model is used to simulate different operational conditions with the emphasis on the electromechanical interaction. |
Appears in Collections: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KEV) 2018 2018 |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/30702
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.