Název: Podpora komunikačních schopností dětí předškolního věku ve speciální třídě vybrané běžné mateřské školy v Plzni
Další názvy: Communication abilities support of preschool children in a special class of a chosen regular kindergarten in Pilsen
Autoři: Kejzlarová, Charlotte
Vedoucí práce/školitel: Soukupová Pavla, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/31659
Klíčová slova: komunikace;narušená komunikační schopnost;vývoj řeči;předškolní vzdělávání;předškolní věk;mateřská škola;podpora komunikačních schopností;logopedická péče
Klíčová slova v dalším jazyce: communication;impaired communication ability;speech development;pre-school education;pre-school age;kindergarten;communication abilities support;speech therapy
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá podporou rozvoje řečí u dětí s narušenou komunikační schopností ve speciální třídě vedené při běžné mateřské škole. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly jsou věnovány teoretickým poznatkům, čtvrtá kapitola je věnována zpracování a vyhodnocení výzkumného šetření. První kapitola se zabývá osobností dítěte předškolního věku z hlediska vývojové psychologie. Druhá kapitola je zaměřena na komunikační dovednosti a vývoj řeči dítěte předškolního věku. Třetí kapitola se zabývá legislativními oporami pro předškolní vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. Čtvrtá kapitola je věnována vlastnímu výzkumnému šetření, jehož cílem bylo pomocí kvalitativních metod výzkumu zjistit, jaký vliv má pravidelná logopedická péče na rozvoj řeči u dětí s narušenou komunikační schopností. V této kapitole je popsána metodologie a cíle výzkumného šetření. Dále obsahuje charakteristiku místa šetření, charakteristiku vybraného vzorku dětí, popisuje průběh vlastního šetření a jeho závěry.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with support and development of communication abilities of children with communication disorder in a special class of a chosen regular kindergarten. The thesis is divided into four chapters. The first three chapters are devoted to theoretical knowledge, the fourth chapter deals with the processing and evaluation of the research. The first chapter focuses on the personality of pre-school child in terms of developmental psychology. The second chapter focuses on the communication skills and speech development in pre-school children. The third chapter deals with legislative support for pre-school education of children with impaired communication ability. The fourth chapter is focuses on research. Its aim was to investigate the influence of regular speech therapy on speech development in children with impaired communication ability through qualitative research methods. This chapter describes the methodology and objectives of the research. It includes the characteristic of the place of investigation, the characteristic of selected sample of children and describes the process of the research which is concluded by an evaluation.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_KEJZLAROVA__Charlotte.pdfPlný text práce1,04 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kejzlarova VP.pdfPosudek vedoucího práce1,1 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kejzlarova OP.pdfPosudek oponenta práce974,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Kejzlarova O.pdfPrůběh obhajoby práce338,33 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31659

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.