Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorLišková Štěpánka, PhDr. Ph.D.
dc.contributor.authorTumpach, Jan
dc.contributor.refereeKuhn Tomáš, Doc. Mgr. Ph.D.
dc.date.accepted2018-6-13
dc.date.accessioned2019-03-15T10:16:09Z-
dc.date.available2016-9-17-
dc.date.available2019-03-15T10:16:09Z-
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-4-26
dc.identifier72991
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/32043
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na možnosti využití notačního hudebního programu MuseScore při výuce hudebně-teoretických poznatků. Je rozdělena do čtyř částí. První část se zabývá představením technických možností, jež program MuseScore nabízí, zejména však na funkce související s využitím MuseScore ve výuce. Ve druhé části je představen aktuální legislativní systém základního a základního uměleckého vzdělávání České republiky, tedy zejména RVP pro základní a pro základní umělecké vzdělávání. Obsah těchto RVP je pak posuzován z hlediska jeho souvislostí s tématem práce. Ve třetí části práce jsou představována a analyzována vybraná témata ze současných učebnic hudební výchovy a hudební nauky. Tato témata jsou doplňována o ukázky možnosti jejich zpracování pomocí MuseScore včetně popisu jejich možné aplikace do výuky. Čtvrtá část práce prezentuje průběh a výsledky zkušební výuky realizované z důvodu ověření možnosti reálného uplatnění MuseScore též ve výuce běžné HV na 2. stupni ZŠ. Součástí práce jsou také grafy, které sumarizují výsledky z dotazníků, v nichž žáci zapojení do zkušebních hodin vyjadřovali své názory na výuku pomocí MuseScore. Práce může být zdrojem inspirace a zároveň metodickým prostředkem pro pedagogy, kteří zvažují zapojení notačního programu do výuky hudební výchovy nebo hudební nauky.cs
dc.format91 s. (146 965 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectnotační programcs
dc.subjecthudební programcs
dc.subjectpočítačcs
dc.subjectmusescorecs
dc.subjectsibeliuscs
dc.subjecthudební naukacs
dc.subjectzákladní školacs
dc.subjecthudební výchovacs
dc.subjectrvpcs
dc.subjectšvpcs
dc.titleK možnostem využití programu MuseScore ve výuce hudebně naukových poznatků na 2. stupni ZŠ a v ZUŠcs
dc.title.alternativeOn possible use of the program MuseScore in music theory lessons in lower secondary nad music schoolsen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis is aimed at the possibilities of the use of the notation software MuseScore in the teaching of the theory of music. The thesis is divided in to four parts. The first part deals with the introduction of technical possibilities offered by the MuseScore software, especially those functions relating to the use of the MuseScore in the lessons. In the second part, the topical frame of legislation of the primary and music education of the Czech Republic is introduced, namely the Framework Education Programme for the primary and music education. The contents of these framework education programmes are assessed from the point of the aim of the thesis. In the third part of the thesis, chosen topics form topical textbooks of music education and music theory are introduced and analysed. These topics are then supplemented with examples of possible presentation with the help of the MuseScore, including the description of the possible application in the lessons. The fourth part of the thesis presents the process and the results of experimental lessons carried out for the verification of the possible and real use of the MuseScore in the lessons. One part of the thesis are also graphs that summarize the results of surveys in which students, who took part in the experimental lessons, expressed their opinion of the use of the MuseScore. The thesis can be inspiration and also a methodological guide for teachers who consider the use of the notation software in the lessons of music or the music theory.en
dc.subject.translatednotation programen
dc.subject.translatedmusic softwareen
dc.subject.translatedcomputeren
dc.subject.translatedmusescoreen
dc.subject.translatedsibeliusen
dc.subject.translatedmusical theoryen
dc.subject.translatedelementary schoolen
dc.subject.translatedmusic educationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Tumpach_2018.pdfPlný text práce6,22 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tumpach_posudek_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce1,35 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Tumpach_posudek_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,13 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Obhajoba_Tumpach.pdfPrůběh obhajoby práce266,52 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32043

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.