Název: | Prvky bádání ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět |
Další názvy: | Elements of the inquiry in the educational field Human and his world |
Autoři: | Šanderová, Věra |
Vedoucí práce/školitel: | Levý Josef, PhDr. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32322 |
Klíčová slova: | badatelské aktivity;prvouka;člověk a jeho svět |
Klíčová slova v dalším jazyce: | research activities;primate;man and his world |
Abstrakt: | Diplomová práce je zaměřena na badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech na 1. stupni základní školy. První část diplomové práce se zabývá rozborem transmisivní výuky a konstruktivismu. Na to navazuje podstata a význam aktivizačních metod využívaných na základní škole. Mezi tyto metody patří badatelsky orientovaná výuka, o které je tato diplomová práce. Práce objasňuje rozdíl mezi badatelskou a problémovou výukou. Definuje kroky a úrovně badatelské aktivity. Hodnotí míru zapojení učitele a žáka a shrnuje výsledky mezinárodních šetření přírodovědné gramotnosti. Ve druhé části jsou navrženy badatelské aktivity, které jsou zpracovány do metodických příprav pro učitele a pro žáky jsou vytvořeny pracovní listy. K popsaným postupům jsou přiloženy fotografie jednotlivých kroků pokusu. Všechny navržené aktivity byly ověřeny v praxi na základní škole v Prachaticích. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This dissertation is focused on the research oriented education in science subjects at the first level of elementary school. The first part of the diploma thesis deals with the analysis of transmissive teaching and constructivism. It follows the essence and importance of activation methods used at elementary school. These methods include the research-oriented teaching of this master's thesis. The thesis clarifies the difference between research and problem education. Defines steps and levels of research activity. Evaluates the extent of teacher and pupil engagement and summarizes the results of international science literacy surveys. The second part proposes research activities, which are elaborated in methodical preparation for teachers and worksheets are created for the pupils. The procedures described are accompanied by photographs of the individual steps of the experiment. All the proposed activities were verified in practice at the Primary School in Prachatice. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_FPE_Sanderova_Vera_2018.pdf | Plný text práce | 5,71 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sanderova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,01 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sanderova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 909,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Sanderova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 442,45 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/32322
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.