Název: Učivo o významu slov na 1. stupni základní školy
Autoři: Richterová, Eliška
Vedoucí práce/školitel: Suda Zdeněk, PhDr. CSc.
Oponent: Vejvodová Jana, PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32729
Klíčová slova: význam slova;slova jednovýznamová;slova mnohovýznamová;slova významově nadřazená;slova významově podřazená;slova významem souřadná;homonyma;synonyma;antonyma;frazeologie;vrstvy slovní zásoby;odvozování;skládání;zkracování;sémantické tvoření;přejímání slov z cizích jazyků
Klíčová slova v dalším jazyce: word meaning;unambiguous words;ambiguous words;words meaning superior;words meaning narrower;coordinate words;homonyms;synonyms;antonyms;phraseology;sorting of vocabulary;word derivation;word folding;word shortening;semantic word formation;words taken from foreign languages
Abstrakt: Práce je zaměřena na učivo o významu slov na 1. stupni základních škol. Práce je dělena na teoretickou část a praktickou část. Obsahem teoretické části jsou důležité pojmy z RVP ZV, definice některých lexikální pojmů a analýza dvou učebnic(každá z jedné řady dvou nakladatelství)pro pátý ročník ZŠ. Praktická část obsahuje výzkumné šetření. Cílem výzkumu bylo ověření znalostí lexikálně-sémantického učiva u žáků 5. ročníku. Z výsledků výzkumného šetření lze vyvodit některé cenné poznatky pro vyučovací praxi. V praktické části práce je také dotazník pro učitele na 1. stupni základních škol a jeho vyhodnocení. Dotazník byl zaměřen na výuku lexikálního učiva. Teoretická část obsahuje rovněž pracovní listy určené k procvičování učiva v této jazykové rovině.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis is focused on the curriculum relating to words meaning taught in primary school. The thesis is divided into the theoretical part and practical part. The content of the theoretical part are important terms from curriculum in RVP ZV, the definition of lexical terms and analysis of two textbooks (each from one line of two publishers)for the fifth year of primary school. The practical part contains the research. The aim of research was checking lexical semantic knowledge of pupils from fifth class. Results of the research bring very valuable information for teaching. In the practical part is also form for teachers at primary schools. The form was focused on teaching lexical curriculum. The practical part contains also some worksheets aimed at practising the curriculum in this language sphere.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KČJ)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-Richterova (1).pdfPlný text práce1,83 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
richterova_suda.pdfPosudek vedoucího práce38,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
richterova_vejvodova.pdfPosudek oponenta práce32,83 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
richterova_prubeh.pdfPrůběh obhajoby práce268,61 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32729

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.