Název: Možnosti výuky biogeografie v zoologických zahradách
Další názvy: Usability of ZOOs for biogeography education
Autoři: Kliková, Anna
Vedoucí práce/školitel: Stacke Václav, RNDr. Ph.D.
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/32763
Klíčová slova: zoo;savana;zoo plzeň;zoo lipsko;výukové programy biogeografie
Klíčová slova v dalším jazyce: zoo;savannah;zoo pilsen;zoo leipzig;educational programmes of biogeography
Abstrakt: Tato diplomová práce obsahuje originální vzdělávací programy pro zoologické zahrady v Plzni a Lipsku pro studenty škol, spolu s výsledky studie, která hodnotí jejich vzdělávací efektivitu. Programy byly navrženy tak, aby obsahovaly informace o savanách v každé zoo a aby zohledňovaly různá důležitá vzdělávací kritéria. Program byl testován v plzeňské zoo se studenty ve věku 13 až 14 let. Aby se zjistila účinnost programů, musely být výuky testovány. K tomu byla zapotřebí jedna třída jako kontrolní skupina, která absolvovala výuku ve třídě, a druhá paralelní třída jako experimentální skupina, která se zúčastnila prohlídky zoo. Účastníci podstoupili pre-test a post-test , jejichž výsledky byly použity pro výpočet zlepšení studentů v obou skupinách. Bylo zjištěno, že průměrné skóre post-testu bylo výrazně vyšší u skupiny, která se zúčastnila návštěvy zoologické zahrady. Skóre v experimentální skupině se zlepšilo o 30,8% ve srovnání s 18,9% zlepšením pro kontrolní skupinu; rozdíl 11,9%. Téměř 40% zlepšení experimentální skupiny lze připsat jejich účasti na návštěvě zoologické zahrady. Práce obsahuje detailní metodickou příručku pro pedagogy nebo průvodce and pracovní oporu s mapami a obrázky.
Abstrakt v dalším jazyce: This Master's thesis presents original educational tours of Pilsen and Leipzig zoos for school students, along with the results of a study to assess their educational effectiveness. The programmes have been developed to make full use of the Savannah biomes in each zoo, and have been devised to take into account various important educational criteria. The programme was tested in Pilsen zoo with students aged between 14 and 15 years old. A 2 × 2 repeated measures experiment was designed to assess the impact of the programme on student learning. This entailed dividing a class into a control group, which was taught in the class room, and an experimental group, which participated in the zoo tour. Participants were administered a pre-test (before the zoo trip) and a post-test (after the zoo trip) and results were used to calculate student improvement across the two groups. It was found that mean post-test scores were significantly higher for the group that attended the zoo visit. Scores in the experimental group improved by 30.8%, compared to an 18.9% improvement for the control group; a difference of 11.9%. Almost 38.6% of the experimental group's improvement can be attributed to their participation in the zoo visit. The thesis includes a detailed 'how to' guide for educators and worksheets with pictures and maps.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Anna Klikova_DP.pdfPlný text práce5,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Klikova Anna V.pdfPosudek vedoucího práce788,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Klikova Anna O.pdfPosudek oponenta práce956,15 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Klikova Anna P.pdfPrůběh obhajoby práce148,79 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/32763

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.