Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorMurgaš, Jaromír
dc.contributor.authorMicka, Jan
dc.contributor.refereeStark, Stanislav
dc.date.accepted2012-05-29
dc.date.accessioned2013-06-19T06:54:15Z
dc.date.available2011-05-31cs
dc.date.available2013-06-19T06:54:15Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-27
dc.identifier47678
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/3501
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá vývojem výchovného konceptu Jana Amose Komenského. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první životopisné je za prvé představen historický společenský kontext a situace, do které byl Komenský, díky své víře, postaven a za druhé seznamuje čtenáře se základními událostmi Komenského osobního života, které formovaly jeho názory a myšlení. V druhé části je přehledně a systematicky zachycen vývoj Komenského myšlenek od prvních encyklopedických snah, přes počáteční rozvíjení pansofie, první filosofie a hledání metody, k všenápravnému období a nakonec až k myšlence universalismu.cs
dc.format68 s. (125 500 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectJan Ámos Komenskýcs
dc.subjectvýchovný konceptcs
dc.subjectansofiecs
dc.subjectpampaediecs
dc.subjectnáprava světacs
dc.subjectuniversalismuscs
dc.subjectJednota bratrskács
dc.subjectceloživotní vzdělávánícs
dc.subjectsynkrizecs
dc.subjectharmonie celkucs
dc.titleKomenského pojetí sebevýchovycs
dc.title.alternativeComenius concept of educationen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra filozofiecs
dc.thesis.degree-programHumanitní studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis concerns with an educational concept of Jan Amos Komenský. The thesis is devided into two main parts. In the first biographic one author presents a historic-social context of Comenius life, situations that Comenius had to face because of his faith, circumstances of his life that had formed his opinion and thoughts therefore the evolving educational concept.The second part depicts evolution of Comenius thoughts from his initial encyclopaedic work to the pansophia development and its methodology, to his all-corrective period and finally to the idea of the universalism.en
dc.subject.translatedJan Amos Comeniusen
dc.subject.translatededucational concepten
dc.subject.translatedpansophiaen
dc.subject.translatedpampaediaen
dc.subject.translatedrepairing worlden
dc.subject.translateduniversalismen
dc.subject.translatedunity of brethrenen
dc.subject.translatedlifelong learningen
dc.subject.translatedsynkrizeen
dc.subject.translatedharmony of wholeen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KFI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Komenskeho pojeti vychovy.pdfPlný text práce689,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Micka Jan_Murgas Jaromir.rtfPosudek vedoucího práce1,46 MBRTFZobrazit/otevřít
Micka Jan_Stark Stanislav.docPosudek oponenta práce60,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Micka_Jan.pdfPrůběh obhajoby práce394,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/3501

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.