Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKastner, Jan
dc.contributor.authorStuchlová, Barbora
dc.contributor.refereePolák, Michal
dc.date.accepted2012-05-29
dc.date.accessioned2013-06-19T06:54:25Z
dc.date.available2011-05-26cs
dc.date.available2013-06-19T06:54:25Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-04-26
dc.identifier48242
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/3523
dc.description.abstractPráce je rozdělena na teoretickou část, která obsahuje popis života a díla Václava Havla, rozbor jeho alter ega Ferdinada Vaňka, které napomáhá k pochopení Havlových her a jeho ironie a absurdity. V komparaci a analýze se zabývám čtyřmi klíčovými divadelními předlohami Václava Havla - Žebrácká opera, Largo desolato, Audience a Odcházení. Samotné komparaci předchází podrobná analýza těchto her a poté následuje srovnání her s jejich divadelními či filmovými zpracováními. V závěru práce je shrnutí vlastní analýzy, vysvětlení pojmu absurdního divadla a úspěch Havla coby dramatika v zahraničí.cs
dc.format101 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=48242-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectabsurdní divadlocs
dc.subjectnormalizacecs
dc.subjectdivadelní adaptacecs
dc.subjectfilmová adaptacecs
dc.subjectintertextová postavacs
dc.subjectsamizdatová a exilová tvorbacs
dc.subjectparadoxy v divadelní tvorběcs
dc.subjectkomparacecs
dc.subjectabsurdní dramacs
dc.subjectCharta 77cs
dc.titleVýznamná osobnost evropské kinematografie: Václav Havel a jeho filmová a literární tvorbacs
dc.title.alternativeSignificant personality of European cinema: Vaclav Havel and his film and literary creationen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofickács
dc.description.departmentKatedra filozofiecs
dc.thesis.degree-programHumanitní studiacs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe work is divided into a theoretical part, which describes the life and works of Vaclav Havel, an analysis of his alter ego Ferdinand Vanek, which helps to understand Havel's plays and his irony and absurdity. I follow up in the comparison and analysis with four key theater templates Vaclav Havel - Žebrácká opera, Largo desolato, Audience and Odcházení. The actual comparison of the preceding detailed analysis of these plays and plays followed by comparison with their theatrical and film processing. The conclusion is a summary analysis of its own, explain the concept of theater of the absurd and success as a playwright Havel in abroad.en
dc.subject.translatedtheater of absurden
dc.subject.translatednormalizationen
dc.subject.translatedtheatrical adaptationen
dc.subject.translatedfilm adaptationen
dc.subject.translatedintertextová figureen
dc.subject.translatedsamizdat and exile creationen
dc.subject.translatedparadoxes of theater productionen
dc.subject.translatedcomparisonen
dc.subject.translatedabsurd dramaen
dc.subject.translatedCharter 77en
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KFI)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_complete.pdfPlný text práce1,25 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Stuchlova Barbora_Kastner Jan.docPosudek vedoucího práce70,5 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Stuchlova Barbora_Polak Michal.docPosudek oponenta práce69 kBMicrosoft WordZobrazit/otevřít
Stuchlova_Barbora.pdfPrůběh obhajoby práce377,39 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/3523

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.