Název: Analysis of the significance of ewom on social media for companies
Autoři: Prantl, David
Mičík, Michal
Citace zdrojového dokumentu: E+M. Ekonomie a Management = Economics and Management. 2019, roč. 22, č. 4, s. 182-194.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Technická univerzita v Liberci
Typ dokumentu: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/36045
ISSN: 2336-5604 (Online)
1212-3609 (Print)
Klíčová slova: eWOM;elektronické ústní slovo;zásoby;sentiment;sociální média
Klíčová slova v dalším jazyce: eWOM;electronic word of mouth;stocks;sentiment;social media
Abstrakt v dalším jazyce: The importance of social media has risen significantly in recent years. The use of social media results in a competitive advantage for companies, thanks to which they can strengthen their relationship with customers (Vendemia 2017; Nacimento & Silveria, 2017; Eger, Mičík, & Řehoř, 2018). Social media can be defined as on-line applications that allow people to share information and learn from others (Wilson, 2010). Companies are very active on social media. They manage their profiles, invest in advertising and communicate with customers. However, only a small part of online communication about the company is in the hands of the particular company (Huete-Alcocer, 2017). A large percentage of online posts about companies is created directly by users and spread by electronic word of mouth – eWOM (Brown et al., 2007). Such content is referred to as usergenerated content.
Práva: CC BY-NC 4.0
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KMO)
Číslo 4 (2019)
Číslo 4 (2019)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Prantl.pdfPlný text958,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36045

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.