Název: Vliv dětí na kupní rozhodování v rodině
Další názvy: The influence of children on purchasing decisions in family
Autoři: Vávra, Oldřich
Zamazalová, Marcela
Citace zdrojového dokumentu: Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2019, roč. 9, č. 1, s. 9-18.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: článek
article
URI: https://drive.google.com/drive/folders/1dZB5BirhCU49ocRImaIko1yrKLhGVJD_
http://hdl.handle.net/11025/36166
ISSN: 1805-0603
Klíčová slova: spotřebitelské chování;rodinné rozhodování;děti;marketing;nákup
Klíčová slova v dalším jazyce: consumer behaviour;family decision making;children;marketing;purchasing
Abstrakt v dalším jazyce: Children play an important role in a purchase decision process in a family. They have an influence on purchase decisions related in particular to products they can immediately consume and also to products with a lower price. The article is focused on the shopping and consumer behaviour in the family. The attention is primarily focused on the fact whether children can influence their parents in their purchasing decisions and how. Furthermore, it pays attention to several product categories and examines where the children influence is more significant. The influence of children on purchase decisions is particularly pronounced in encouraging parents to do the selection and purchase. There is a difference in the perception of the influence itself by parents and children. Children usually think they have more influence on decision making than their parents think.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2019)
Číslo 1 (2019)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
3_Vávra_Zamazalová.pdfPlný text207,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36166

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.