Název: KreKra výtvarná kreativní krabice mezioborových nápadů
Další názvy: KreKra - artistic creative box of interdisciplinary ideas
Autoři: Vlnová, Barbora
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
Oponent: Slavík Jan, Doc. PaedDr. CSc.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/38235
Klíčová slova: výtvarná výchova;mezioborové vazby;průřezová témata;výtvarné hry;kreativní krabice
Klíčová slova v dalším jazyce: art education;interdisciplinary relations;cross-cutting themes;art games;creative box
Abstrakt: Tato diplomová práce má za cíl vytvořit snadné a originální pomůcky s nápady, které pomohou učitelům v praxi. V teoretické části je nutné pojmout výtvarnou výchovu komplexně. Základem každého nápadu je důkladné studium odborné literatury, které nám pomůže nahlédnout pod povrch daného problému a pochopit tak jeho zákonitost. V tomto případě je nutné objasnit podmínky, za jakých je v základních školách výtvarná výchova pojata. Mezioborové vtahy, průřezová témata i vtahy RVP ZV nabízí mnoho řešení, kterým je nutné porozumět. Soudobá výtvarná výchova, alternativní možnosti vzdělávání i didaktická hra v edukačním principu nám nabízí skvělé poznatky, které můžeme uplatit v druhé části. Praktická část představuje průvodce s pomůckami, které mají přesah do čtyř dalších předmětů, zejména pak výtvarné výchovy. Nabízí také sadu jednorázových výtvarných her. Jako výstup průvodce bude vytvořena také konkrétní KreKra - Kreativní Krabice, která bude obsahovat všechny tyto pomůcky a je tak možné s ní okamžitě tvořit. KreKra je krabice která nabízí nápady, ale i formu, jak různé hodiny či témata pojmout. Svou transparentností přestavuje jednak jednoduchost celého konceptu, ale také praktičnost.
Abstrakt v dalším jazyce: In the theoretical part, the student will clarify the notions of interdisciplinary relations in art education, cross-curricular themes and interdisciplinary relationships in RVP ZV, contemporary possibilities and potential of art education, and will also focus on didactic play as an educational principle, the benefits of alternative education options. In the practical part he will propose a set of art games with various interdisciplinary overlaps, which will be usable for teachers of primary school. The creative box will include a guide that puts ideas on how to use individual KreKra aids and materials in class.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Barbora_Vlnova__diplomova__pra_ce_KreKra.pdfPlný text práce38,79 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vlnova_posudek_V_Slavik.pdfPosudek vedoucího práce1,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Vlnova_posudek_O_Slavik.pdfPosudek oponenta práce1,75 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
scan_prubeh obhajoby_Vlnova Barbora.pdfPrůběh obhajoby práce554,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/38235

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.