Název: | Vliv, možnosti a využití polohovacích pomůcek v novorozeneckém a kojeneckém věku |
Další názvy: | Influence, possibilities and use of positioning aids in neonatal and infant age |
Autoři: | Hrubá, Pavlína |
Vedoucí práce/školitel: | Obytová Petra, Mgr. |
Oponent: | Stašková Šárka, Mgr. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/38651 |
Klíčová slova: | manipulace;motorický vývoj;polohovací pomůcky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | manipulation;motor development;positioning aids |
Abstrakt: | Tématem této bakalářské práce je souhrn informaci zaměřující se na použití a vliv polohovacích pomůcek u dětí v novorozeneckém a kojeneckém věku. Teoretická část popisuje motorický vývoj dítěte během prvního roku života, zásady manipulace s dítětem a možnosti polohovacích pomůcek. Praktická část obsahuje kazuistická šetření, které je zaměřeno na pozorování vývoje u 5 dětí a využití polohovacích pomůcek v jejich péči. Dále je tato část doplněna o dotazníkové šetření, které hodnotí faktory ovlivňující výběr polohovacích pomůcek a informovanost o možnostech polohování dětí. Výsledky potvrzují, že vhodným polohováním dětí lze korigovat polohový plagiocefalus. Dále výsledky informují o nedostatečném množství odborných informací týkajících se využití polohovacích pomůcek a polohování dětí. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The topic of this bachelor thesis is an aggregate of information focused on the use of positioning aids by children in neonatal and infant age and its influence on them. The theoretical part describes children´s motor development during the first year of life, the principles of manipulation with children and the possibilities of positioning aids. The practical part contains a case study. The case study is focused on the observation of development of 5 children and the use of positioning aids while taking care of them. Furthermore is this part supplemented with a questionnaire, which evaluates factors influencing the selection of positioning aids and awareness of the possibilities of positioning children. The results confirm that positional plagiocephalus can be corrected by appropriate positioning of children. In addition, the results inform about insufficient technical informatik regarding the use of positioning aids and positioning of children |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KFE) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP- Hruba Pavlina.pdf | Plný text práce | 2,14 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hruba - posudek vedouci BP.pdf | Posudek vedoucího práce | 644,16 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hruba - oponentsky posudek BP.pdf | Posudek oponenta práce | 381,41 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hruba.pdf | Průběh obhajoby práce | 474,63 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/38651
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.