Název: | Transformace velikosti |
Další názvy: | Size transformation |
Autoři: | Šiklová, Zuzana |
Vedoucí práce/školitel: | Pěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39130 |
Klíčová slova: | mateřská škola;transformace;velikost;předškolní vzdělávání;předmatematická gramotnost |
Klíčová slova v dalším jazyce: | kindergarten;transformation;size;preprimary education;math skills |
Abstrakt: | Bakalářská práce je zaměřena na téma transformace velikosti v mateřské škole. Jejím cílem je zjištění, zda děti v mateřské škole dokážou transformovat velikost objektů různými způsoby v prostoru a v rovině. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, metodologickou a experimentální. V teoretické části je popsán vývoj dítěte z hlediska předmatematických představ. Také je zde charakterizována problematika transformace velikosti a její využití v mateřské škole. V metodologické části nalezneme cíl experimentu, metody použité při řešení úkolů, podmínky, přípravu a zadání aktivit a kritéria hodnocení experimentu. Experimentální část se věnuje charakteristice mateřské školy, tříd a dětí, s nimiž je experiment realizován, scénářům k úkolům, jejich průběhu a vyhodnocení. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis focuses on size transformation in preprimary education. Its aim is to find out whether children in kindergarten are able to transform size of objects in 2D and 3D using different ways. The thesis is divided into three parts - theoretical, methodological and experimental. The theoretical part of the thesis describes early math skills development of a child. It also characterises the issue of the size transformation and its use in kindergarten. The methodological part sets the goal of the experiment, used task-solving methods. It also describes conditions, task preparation and assignment and furthermore given criteria for task evaluation. The experimental part deals with characteristics of the kindergarten, classes, and children that were involved in the experiment. There can be found the task scenarios, description of the task-solving process and its evaluation as well. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace-Zuzana Siklova.pdf | Plný text práce | 2,05 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Siklova posudek742.pdf | Posudek oponenta práce | 1,65 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hodnoceni bakalarske prace Z. Siklove.pdf | Posudek vedoucího práce | 96,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Siklova protokol771.pdf | Průběh obhajoby práce | 434,74 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/39130
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.