Název: | Lesní pedagogika na Chomutovsku a její využití ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět |
Další názvy: | Forest Pedagogy in the Chomutov Region and its Use in the Educational Area of Man and His World |
Autoři: | Kořínková, Zdeňka |
Vedoucí práce/školitel: | Levý Josef, PhDr. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/39174 |
Klíčová slova: | lesní pedagogika;člověk a jeho svět;environmentální výchova;programy lesní pedagogiky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | forest pedagogy;man and his world;environmental education;forest pedagogy programs |
Abstrakt: | Diplomová práce pojednává o Lesní pedagogice, nástroji, který prostřednictvím svých programů uskutečňuje lesnickou osvětu, zážitkové vyučování pro všechny věkové kategorie v prostředí lesa. Jejím posláním je působit na osobnost dítěte a na základě prožitku, který se umocňuje v lesním prostředí a v přírodě, formovat osobnost dítěte pro naplnění konceptu vzdělávání pro udržitelný rozvoj společnosti. Prostřednictvím vycházek s lesním pedagogem upevňuje poznatky, které si žáci osvojují v průběhu vyučovacího procesu, a vede k jejich trvalému zapamatování. Učí děti novým dovednostem, rozvíjí jejich emocionální a empatickou stránku, napomáhá sociálnímu učení. V neposlední řadě upevňuje přátelství a vede k respektování druhých lidí. Výzkum potvrdil, že lesní pedagogika využívá zejména zážitkových forem výuky k poznávání lesa. Upřednostňuje aktivizační metody motivující děti k touze vracet se zpět k přírodě a oceňovat její hodnoty. Vede k osobní zodpovědnosti za stav životního prostředí. Z praktické části diplomové práce vyplývá, že programy lesní pedagogiky lze úspěšně implementovat do vzdělávacího procesu a naplňovat závazné cíle stanovené v kurikulárních dokumentech školy - Školním vzdělávacím plánu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with Forest pedagogy, the tool which realizes through its programs the education for all children in the wood surroundings. Its mission is to affect the personality of children through experience. It is strenghtened in the forest surrunding and in nature. It means to form the personality of children to fulfil the concept of education for sustainable development of society. It consolidates the information from the educational proces and makes them unforgotable. It is done by the special wood teacher. The children are given new abilities, their emotional features are developed. It helps them to live in a society and respect other people. The research has confirmaned that forest pedagogy uses especially experienced forms of learning the forest. It prefers the active methods which motivate the children to return to nature and to estimate its value. It leads to personal responsibility for the situation of environment. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Lesni pedagogika na Chomutovsku a jeji vyuziti ve vzdelavaci oblasti Clovek a jeho svet.pdf | Plný text práce | 3 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Korinkova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 348,15 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Korinkova_OP.pdf | Posudek oponenta práce | 205,18 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Korinkova O030.pdf | Průběh obhajoby práce | 38,81 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/39174
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.