Název: Možnosti alternativní tvorby učebnice výtvarné výchovy
Další názvy: The possibilities of alternative creation of art education textbooks
Autoři: Scholleová, Martina
Vedoucí práce/školitel: Uhl Skřivanová Věra, PhDr. Ph.D.
Oponent: Gebauer Kurt, Prof. akad. sochař dr. h. c.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39211
Klíčová slova: výtvarná výchova;učebnice;dějiny umění;alternativní;grafický design;vizualizace;hra;tvořivost;humor
Klíčová slova v dalším jazyce: art education;textbook;art history;alternative;graphic design;visualization;visual thinking;creativity;humour
Abstrakt: Téma diplomové práce vychází z autorčiny vnitřní potřeby osobitého výtvarného zpracování učiva a snahy o popularizaci vzdělávacích obsahů předmětu výtvarná výchova. Diplomantka se věnuje alternativním možnostem zpracování učebnice výtvarné výchovy. Ověřuje tak didaktické možnosti grafického designu a využívá mezioborové přesahy výtvarné výchovy ve vztahu k dalším vzdělávacím oblastem. Na bázi těchto poznatků vytváří maketu vlastní alternativní učebnice. Východiska kvalifikační práce nalézá v tradici lettrismu, propojení grafické podoby písma a obrazu, ale také estetice každodennosti. Mezi teoretická východiska zařazuje poznatky z psychologie učení. Popisuje roli vizualizace při osvojování žákovských znalostí a potenciál hry či humoru upoutat pozornost žáků.
Abstrakt v dalším jazyce: The presented diploma thesis deals with the possibilities of alternative creation of an art education textbook. Based on the theory of textbooks and the publication Učebnice pod lupou (Textbooks under a magnifying glass) (Klapko, Maňák, 2006), it analyses a selection of art education textbooks published between 2010 and 2018 in the Czech Republic, England and the United States of America. The thesis then outlines the concept for my own art education textbook, presents the components of its structure and manifests itself as a real printed textbook. The diploma thesis is concluded by a critical evaluation of the presented model mentioning its pros, cons and further tips for improvements.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP scholleova final 2019_2.pdfPlný text práce14,96 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scholleova_posudek_V_Uhl Skrivanova.pdfPosudek vedoucího práce983,21 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
scan_prubeh obhajoby_Scholleova Martina.pdfPrůběh obhajoby práce491,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Scholleova_posudek_O_Gebauer.pdfPosudek oponenta práce601,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39211

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.