Název: Návrh výukového modulu pro překonání kritického místa ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
Další názvy: Design of a learning module to overcome a critical spots in geography at the primary school
Autoři: Jeníčková, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Vočadlová Klára, RNDr. Ph.D.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39235
Klíčová slova: kritická místa;didaktická transformace;výukový modul;kvaziexperiment jedné skupiny před-po;pretest a posttest;bloomova taxonomie
Klíčová slova v dalším jazyce: critical spots;didactic transformation;learning module;quasi-experiment of one group before-after;pretest and post-test;bloom´s taxonomy
Abstrakt: Bakalářská práce je zaměřena na odhalení kritických míst ve výuce zeměpisu na druhém stupni vybrané ZŠ. Pro jedno z vybraných identifikovaných kritických míst byl navržen výukový modul, který se pokusil překlenout identifikované místo a dále zjistit zda došlo ke zlepšení znalostí na vyšší úrovni Bloomovy taxonomie. Hlavní výsledek práce tak tvoří identifikace kritických míst a jejich hierarchizace. Dalším výsledkem práce je navržený a otestovaný výukový modul. Jako metoda získávání dat v předvýzkumu bylo použito studium literatury a dále byl použit rozhovor s vyučujícím. Z rozhovoru byla otevřeným kódováním určena kritická místa zeměpisu na 2. st. ZŠ. Následně byl navržen výukový modul na jedno kritické místo, který byl ověřen v praxi. Jako výzkumná metoda byl vybrán kvaziexperiment jedné skupiny před-po (Campbell a Stanley, 1963; Kerlinger, 1972). Vývoj znalostí žáků byl testován pomocí vytvořených didaktických testů (pretestu a posttestu). Výsledky testů byly statisticky zpracovány (aritmetický průměr, medián, U-test Manna a Whitneyho pro větší výběry) a graficky znázorněny. Testována byla změna úrovně znalostí v rámci Bloomovy taxonomie (Čapek, 2015).
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis is focused on the detection of critical spots in the teaching of geography at primary school. A learning module has been designed for one of the identified critical spot, which tried to overcome identified critical spot and tried to determine whether knowledge at the higher level of Bloom's taxonomy was improved. The main result of the work is the identification of critical spots and their hierarchy. Another result of the work is a designed and tested learning module. In the pre-research as a method of data acquisition was used, the study of literature and an interview with the teacher. Critical spots were identified by open coding from the interview. Then was created a learning module for one critical spot. The learning module was verified in practice. As a research method was chosen a quasi-experiment of one group (Campbell and Stanley, 1963; Kerlinger, 1972). The development of pupils' knowledge was tested by using the didactic tests (pretest and posttest). The test results were statistically processed (arithmetic mean, median, Mann-Whitney U-test for larger selections) and graphically represented. A change in the level of knowledge within Bloom's taxonomy was tested (Čapek, 2015).
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (CBG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace.pdfPlný text práce4,97 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jenickova_prubeh obhajoby.pdfPrůběh obhajoby práce135,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jenickova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce629,98 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Jenickova_oponent.pdfPosudek oponenta práce1,14 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39235

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.