Název: Uplatnění Science Communication v lékařství
Další názvy: Application of Science Communication in the field of medicine
Autoři: Frýbertová, Barbora
Vedoucí práce/školitel: Hommerová Dita, Ing. Ph.D., MBA
Oponent: Staňková Vanda, Ing.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/39286
Klíčová slova: science communication;popularizace vědy;techmania science center;expozice
Klíčová slova v dalším jazyce: science communication;popularization of science;techmania science center;exhibition
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá uplatněním Science Communication v lékařství. Teoretická část práce obsahuje úvod do problematiky Science Communication, její cíle a metody. Je zde také popsáno její využití v lékařství v historickém kontextu. Poté teoretická část obsahuje srovnání Science Communication v České republice a v Evropě a dále praktické příklady aktivit zaměřujících se na lékařství. V praktické části jsou poznatky získané o Science Communication a o léčbě leukemie aplikovány na tvorbu interaktivní expozice do Techmania Science Center, která má za cíl rozšířit povědomí o dárcovství kostní dřeně. Závěrem této práce je navržení marketingových aktivit včetně rozpočtu, jimiž bude daná expozice komunikována předem definované cílové skupině.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis deals with the application of Science Communication in the field of medicine. The theoretical part introduces the topic of Science Communication, its objectives and methods. This part also describes the application of Science Communication to medicine from the historical point of view. Furthermore, the theoretical part contains the comparison of Science Communication in the Czech Republic and in Europe, including the practical examples of activities with focus on medicine. In the practical part, the acquired knowledge is utilized by creating interactive exhibition in the Techmania Science Center, which aids to raise the awareness about bone marrow donations. The thesis concludes by designing marketing activities, including the budget for the exhibition in order to reach out to the previously defined target group.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMO)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_ScienceCommunication_Frybertova_final.pdfPlný text práce3,53 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Frybertova_Barbora_v.pdfPosudek vedoucího práce221,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Frybertova_Barbora_o.pdfPosudek oponenta práce223,92 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Frybertova_Barbora_p.pdfPrůběh obhajoby práce65,14 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39286

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.