Title: Hodnocení distribuční strategie ve vybraném podniku
Other Titles: Evaluation of distribution strategy in selected company
Authors: Křížková, Zuzana
Advisor: Dvořáková Lilia, Prof. Ing. CSc.
Referee: Hraba Luděk, Ing.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40391
Keywords: distribuční strategie;distribuce;distribuční cesta;distribuční mezičlánek;distribuční partner
Keywords in different language: distribution strategy;distribution;distribution path;distribution intermediate link;distribution partner
Abstract: Předmětem této diplomové práce je zhodnocení distribuční strategie na základě provedené analýzy současného stavu distribuce zboží ve vybraném podniku a formulace návrhů na zlepšení, spolu s určením jejich ekonomických dopadů na podnik. Teoretická část vymezuje cíle a definici distribuční strategie, typy a uspořádání distribučních cest, distribuční mezičlánky a jejich funkce. Dále se zaměřuje na popis problematiky mezinárodní distribuce a jednotlivé kroky tvorby distribuční strategie. V praktické části je představen vybraný podnik a analyzovaný současný stav distribuční strategie. Provedením analýzy byly zjištěny nedostatky v oblasti externích dopravců a distribuce piva z Itálie, které by na základě návrhů mohly být odstraněny. Navržená opatření slouží podniku jako doporučení pro zlepšení efektivity distribuční strategie využívané pro německý trh.
Abstract in different language: The subject of this diploma thesis is the evaluation of the distribution strategy based on the analysis of the current state of distribution of goods in the selected company and the formulation of proposals for improvement, along with determining their economic impact on the company. The theoretical part defines the goals and definition of the distribution strategy, types and arrangement of distribution channels, distribution intermediates and their functions. It also focuses on the description of international distribution issues and the individual steps of creating a distribution strategy. The practical part presents the selected company and analyzes the current state of distribution strategy. The analysis identified shortcomings in the area of external carriers and distribution of beer from Italy, which could be remedied on the basis of the proposals. The proposed steps serve as a recommendation to the company to improve the effectiveness of the distribution strategy used for the German market.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KFU)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DP_Zuzana Krizkova.pdfPlný text práce1,69 MBAdobe PDFView/Open
DP_Krizkova_VP.pdfPosudek vedoucího práce158,14 kBAdobe PDFView/Open
DP_Krizkova_OP.pdfPosudek oponenta práce238,98 kBAdobe PDFView/Open
DP_Krizkova.pdfPrůběh obhajoby práce81,5 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40391

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.