Název: | Efektivní přístupy ve vzdělávání dětí s Aspergerovým syndromem v předškolním období |
Další názvy: | Effective approaches in education of children with Asperger syndrome in pre-school period |
Autoři: | Barancová, Michaela |
Vedoucí práce/školitel: | Slowík Josef, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Ullmanová Jiřina, Mgr. et Bc. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/40756 |
Klíčová slova: | mateřská škola;děti;aspergerův syndrom;poruchy autistického spektra;efektivní přístupy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | kindergarten;children;asperger's syndrome;autism spectrum disorders;effective approaches |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce pojednává o efektivních přístupech ve vzdělávání dětí s Aspergerovým syndromem v předškolním období. V teoretické části se zabýváme problematikou Aspergerova syndromu, počínaje poruchami autistického spektra, historií poznávání Aspergerova syndromu, až po charakteristiku osob s tímto syndromem a oblastmi obtíží, které jsou s ním spojeny. Práce se zabývá přístupy ve výchově a vzdělávání dětí s tímto syndromem. Nejsou opomenuty emoce dětí s tímto syndromem, jejich sociální a komunikační dovednosti ani metody jejich nácviku. V praktické části jsou uvedeny dvě kazuistiky, první před-výzkumná metoda - rozhovor a dotazníkové šetření. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda rodiče, učitelé a asistenti pedagoga využívají doporučené metody, přístupy, postupy a pomůcky při výchově a vzdělávání dětí s Aspergerovým syndromem, a zároveň popsat ty, které jsou nejčastěji používány a současně se osvědčily. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis deals with effective approaches in education of children with Asperger syndrome in pre-school period. In the theoretical part we focus on Asperger syndrom topic, starting with autism spectrum disorders, case history of Asperger syndrom, chararacteristics of person being affected by Asperger syndrome, ending with areas of difficulties that are associated with Asperger syndrome. The thesis focus on approaches in education of children with Asperger syndrome. In addition is mentions about emotions of childrens having Asperger syndrome, their social and comunication skills as well as their practicing methods. There are two case studies presented in the practical part, the first pre-research method - interview and questionnaire survey. The main goal of my bachelor thesis was to find out whether parents, teachers and teaching assistants use recommended methods, approaches, procedures and aids in the upbringing and education of children with Asperger's syndrome and also to describe the most commonly used and proven and effective approaches, methods and aids in education of children with Asperger's syndrome. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
BP_Barancova.pdf | Plný text práce | 923,26 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Barancova OP.pdf | Posudek oponenta práce | 529,44 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Babicova O.pdf | Průběh obhajoby práce | 17,67 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Babicova VP.pdf | Posudek vedoucího práce | 199,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/40756
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.