Název: Specifika hudební výchovy u žáků s poruchou autistického spektra
Další názvy: Music class particularities at the students with autistic spektrum disorder
Autoři: Blechová, Simona
Vedoucí práce/školitel: Slowík Josef, PhDr. Ph.D.
Oponent: Černíková Marie, MgA. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41005
Klíčová slova: poruchy autistického spektra;vzdělávací program;smyslové vnímání;hudební výchova;integrovaná výuka;výchovné předměty;případová studie;vyučovací hodina
Klíčová slova v dalším jazyce: autism spectrum disorders (asd);education system;perceptions;music education;integrated education;education subjects;case study;class
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá specifiky hudební výchovy u dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část obsahuje vymezení autismu od historie až po jeho projevy v oblasti sociálních vztahů a komunikace. Dále obsahuje stručný přehled diagnostiky poruch autistického spektra, vzdělávací programy s terapiemi, které dětem s autismem ve vzájemné symbióze pomáhají. Uvádí zde specifika smyslového vnímání u dětí s poruchou autistického spektra, jelikož jsou nedílnou součástí hudební výchovy. Analyzuje inkluzivní výchovu a vzdělávání žáků s PAS, výuku hudební výchovy na základní škole, konkrétně na prvním stupni, a zaměřuje se na vyučování pomocí integrované výuky. Praktická část obsahuje hlavní cíl šetření. Práce je zaměřená na tři konkrétní případy jedinců, kteří jsou vzděláváni na běžné ZŠ a mají diagnostikovanou poruchu autistického spektra, a porovnává běžnou výuku hudební výchovy s výukou integrovanou. Zjišťuje, zda by vybraný typ výuky byl pro tyto žáky vhodnější.
Abstrakt v dalším jazyce: The diploma thesis deals with the specification of music education at the children with Autism spectrum disorders (ASD). The theoretical part contains the definition of Autism spectrum disorders starting from the history up to the manifestation in the field of social relationships and communication. This part subsequently includes a brief overview of Autism spectrum disorders diagnostics, educational programs with the therapies, that help the children with autism in reciprocal symbiosis. I mention here the specification of the sensory perception in the children suffering Autism spectrum disorders as they form an integral part of the music education. I analyze the inclusion education of the students with ASD, tangibly the music education at elementary school and aim at the lessons with the integrated education. The practical part contains the main aim of investigation. The thesis is focused on particular cases of the students educated at the standard elementary school that have ASD diagnosed and compares the standard music education to the integrated one. The aim is to find out if the integrated system of the education would be more suitable for the students with ASD.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP - final.pdfPlný text práce1,18 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Blechova VP.pdfPosudek vedoucího práce229,95 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Blechova OP.pdfPosudek oponenta práce94,46 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Blechova O.pdfPrůběh obhajoby práce30,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41005

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.