Název: Komponenty pro výukový materiál - HTML elementy Canvas a SVG
Další názvy: Components for educational material - HTML elements Canvas and SVG
Autoři: Ledvina, Lukáš
Vedoucí práce/školitel: Přibáň Tomáš, PhDr. Ph.D.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41194
Klíčová slova: svg;canvas;animation;počítačová grafika;ecmascript;smil;vektorová grafika;bitmapová grafika;d3;bonsaijs;raphaël;paper;highcharts;chart;javascript infovis toolkit;pixijs;plotly.
Klíčová slova v dalším jazyce: svg;canvas;animation;computer graphics;ecmascript;smil;vector graphics;bitmap graphics;d3;bonsaijs;raphaël;paper;highcharts;chart;javascript infovis toolkit;pixijs;plotly.
Abstrakt: Cílem této bakalářské práce je uvedení do problematiky a základů dvourozměrné grafiky, jak vektorové, tak bitmapové, a její následné animace ve webovém prostředí. Na začátku se práce věnuje definování základních tvarů elementů SVG a Canvas. Další část je věnována popisu animačních možností obou elementů. Třetí kapitola je zaměřena na analýzu volně dostupných ECMAScriptových knihoven, které je možné použít pro práci s oběma elementy. Hlavním kritériem byla určena vizualizace, a to především vzhledem k tématu bakalářské práce. V praktické části práce bylo důležité vytvoření sady příkladů (https://codepen.io/fpe-zcu-tutorial) a e-kurzu. Příklady jsou editovatelné, přičemž je zároveň vidět jejich výsledná podoba. K tomuto bylo užito vývojářské sociální prostředí CodePen. Online kurz je provozován v univerzitním prostředí Moodle. S tímto řešením se mohou studenti připojit do kurzu pomocí STAGu (https://moodle.athos.zcu.cz/course/view.php?id=23).
Abstrakt v dalším jazyce: The aim of my bachelor thesis is stating the basis of 2-D graphics, both vector and bitmap, and its subsequent animation on web. In the beginning the work deals with the definition of the basic forms of the SVG and Canvas elements. The next part is devoted to description of possibilities of animation of both elements. The third chapter is focused on the analysis of the accessible ECMA Script libraries, which can be used for work with both elements. The main criterion was the visualization, primarily due to the topic of the bachelor thesis. The important part of the practical section of the work was to create a set of examples (https://codepen.io/fpe-zcu-tutorial) and the e-course. The examples can be edited, while the final look can be viewed at the same time. This was done by the social development environment CodePen. The online course runs on the university environment Moodle. With this solution students can join the course through STAG (https://moodle.athos.zcu.cz/course/view.php?id=23).
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace Lukas Ledvina.pdfPlný text práce779,72 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
posudek BP - Lukas Ledvina (2019).pdfPosudek oponenta práce230,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hodnoceni_BP_Lukas_Ledvina_2019.pdfPosudek vedoucího práce225,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Ledvina protokol894.pdfPrůběh obhajoby práce270,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41194

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.