Název: | Komponenty pro výukový materiál - HTML elementy Canvas a SVG |
Další názvy: | Components for educational material - HTML elements Canvas and SVG |
Autoři: | Ledvina, Lukáš |
Vedoucí práce/školitel: | Přibáň Tomáš, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41194 |
Klíčová slova: | svg canvas animation počítačová grafika ecmascript smil vektorová grafika bitmapová grafika d3 bonsaijs raphaël paper highcharts chart javascript infovis toolkit pixijs plotly. |
Klíčová slova v dalším jazyce: | svg canvas animation computer graphics ecmascript smil vector graphics bitmap graphics d3 bonsaijs raphaël paper highcharts chart javascript infovis toolkit pixijs plotly. |
Abstrakt: | Cílem této bakalářské práce je uvedení do problematiky a základů dvourozměrné grafiky, jak vektorové, tak bitmapové, a její následné animace ve webovém prostředí. Na začátku se práce věnuje definování základních tvarů elementů SVG a Canvas. Další část je věnována popisu animačních možností obou elementů. Třetí kapitola je zaměřena na analýzu volně dostupných ECMAScriptových knihoven, které je možné použít pro práci s oběma elementy. Hlavním kritériem byla určena vizualizace, a to především vzhledem k tématu bakalářské práce. V praktické části práce bylo důležité vytvoření sady příkladů (https://codepen.io/fpe-zcu-tutorial) a e-kurzu. Příklady jsou editovatelné, přičemž je zároveň vidět jejich výsledná podoba. K tomuto bylo užito vývojářské sociální prostředí CodePen. Online kurz je provozován v univerzitním prostředí Moodle. S tímto řešením se mohou studenti připojit do kurzu pomocí STAGu (https://moodle.athos.zcu.cz/course/view.php?id=23). |
Abstrakt v dalším jazyce: | The aim of my bachelor thesis is stating the basis of 2-D graphics, both vector and bitmap, and its subsequent animation on web. In the beginning the work deals with the definition of the basic forms of the SVG and Canvas elements. The next part is devoted to description of possibilities of animation of both elements. The third chapter is focused on the analysis of the accessible ECMA Script libraries, which can be used for work with both elements. The main criterion was the visualization, primarily due to the topic of the bachelor thesis. The important part of the practical section of the work was to create a set of examples (https://codepen.io/fpe-zcu-tutorial) and the e-course. The examples can be edited, while the final look can be viewed at the same time. This was done by the social development environment CodePen. The online course runs on the university environment Moodle. With this solution students can join the course through STAG (https://moodle.athos.zcu.cz/course/view.php?id=23). |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVD) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bakalarska prace Lukas Ledvina.pdf | Plný text práce | 779,72 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
posudek BP - Lukas Ledvina (2019).pdf | Posudek oponenta práce | 230,02 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Hodnoceni_BP_Lukas_Ledvina_2019.pdf | Posudek vedoucího práce | 225,27 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Ledvina protokol894.pdf | Průběh obhajoby práce | 270,68 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/41194
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.