Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKlečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorKarasová, Jiřina
dc.date.accepted2020-9-8
dc.date.accessioned2020-11-10T00:35:40Z-
dc.date.available2018-12-7
dc.date.available2020-11-10T00:35:40Z-
dc.date.issued2020
dc.date.submitted2020-6-29
dc.identifier80259
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/41307
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá potřebami začínajících učitelů v komunikaci pro zvládání chování žáků. Pozornost je věnována především principům efektivní komunikace a vysvětlení její důležitosti jak z hlediska učení, tak z hlediska osobního rozvoje žáka. V práci jsou představeny konkrétní principy efektivní komunikace, které lze použít při řešení problémových situací ve výuce. Pro praktickou část práce byla použita metoda strukturovaného rozhovoru, v kterém účastníci výzkumu postupně produkovali a rozpoznávali reakce na dané školní situace, pojmenovávali své pocity a následně celý proces rozhovoru reflektovali. Cílem práce bylo zhodnotit, do jaké míry jsou budoucí učitelé schopni reagovat na situace ve třídě pomocí efektivní komunikace, zjistit, zdali rozpoznají efektivní komunikaci od komunikačních bloků a identifikovat jejich potřeby v oblasti komunikace pro zvládání chování žáků. Výzkum ukázal, že budoucí učitelé nejsou připraveni na řešení problémových situací ve třídě, nedokáží reagovat na situace ve třídě bez použití komunikačních bloků a při výběru z možných odpovědí volí jak komunikační bloky, tak efektivní odpovědi jako vhodné. Všichni účastníci výzkumu uvedli, že se necítí připraveni zvládat chování žáků a že jim v rámci profesní přípravy chybí předmět, kde by se o komunikaci více dozvěděli. Tato zjištění poukazují na problém v profesní přípravě učitelů, neboť studie ukazují, že nedostatečná komunikační kompetence pro zvládání chování žáků je jeden z důvodů proč začínající učitelé odcházejí ze škol.cs
dc.format67 s. (110 366 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectefektivní komunikacecs
dc.subjectodpovědnost žákůcs
dc.subjectzvládání chování žákůcs
dc.subjectpodmínky učení žákůcs
dc.subjectkomunikační blokycs
dc.subjectpotřeby studentůcs
dc.subjectbudoucí učitelécs
dc.titleBudování zodpovědnosti studentů za jejich vlastní učení v hodinách anglického jazykacs
dc.title.alternativeBuilding Students' Responsibility for Their Own Learning in English Language Classesen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedEffective communication is one of the conditions for effective teaching and learning. If possessed by teachers, it reduces class time spent on managing student misbehavior and provides teachers with more time to teach. There are several theories dealing with effective teacher-student communication; this project represents the concept of communication in accordance with the principles of humanism. Implementing effective humanistic communication skills in classroom management leads to deep learning and students' social and emotional development, which is a crucial skill for the 21st century. Nevertheless, the research study shows that preservice teachers are not equipped to deal with student misbehavior; they feel unprepared and express their need to learn communication skills to manage student behavior. The participants of the study were not able to respond to situations without communication roadblocks. When selecting from a list of responses students chose both effective communication responses and communication roadblocks as appropriate. These findings point to a problem in preservice teacher education for research studies show that lack of communication skills for behavior management is one of the reasons for teachers' burnout syndrome and drop-out.en
dc.title.otherBudování odpovědnosti žáků za své vlastní učení v hodinách anglického jazyka: Potřeby budoucích učitelů v komunikaci se žáky v problematických situacíchcs
dc.subject.translatedeffective communicationen
dc.subject.translatedstudent responsibilityen
dc.subject.translatedstudent behavior managementen
dc.subject.translatedconditions for effective learningen
dc.subject.translatedstudents' needsen
dc.subject.translatedcommunication roadblocksen
dc.subject.translatedpre-service teachersen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DIPLOMKA_KARASOVA_FINAL.pdfPlný text práce822,25 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pos_ved_Kleck_Karasova.pdfPosudek vedoucího práce90,74 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pos_opon_Reyn_Karasova.pdfPosudek oponenta práce100,03 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh_Karasova.pdfPrůběh obhajoby práce373,45 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41307

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.