Název: Mobilní aplikace zaměřená na procvičování kognitivních funkcí
Další názvy: Mobile application focused on practicing cognitive functions
Autoři: Lukašík, Petr
Vedoucí práce/školitel: Pešička Ladislav, Ing.
Oponent: Brůha Petr, Ing.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41745
Klíčová slova: kognitivní funkce;zdravotní aplikace;kognitivní tréninkové aplikace;počítačová grafika;sběr dat;mobilní hry;multiplatformní
Klíčová slova v dalším jazyce: cognitive functions;health applications;cognitive training applications;computer graphics;data collection;mobile games;multiplatform
Abstrakt: Tato diplomová práce popisuje proces vývoje a finální produkt mobilní aplikace sloužící pro procvičování kognitivních schopností. Cílem je informovat širší okruh lidí o vhodnosti takové aplikace související se zdravím. Existující aplikace zaměřené na trénink kognitivních schopností jsou nejprve analyzovány. Z toho je vyvozen výsledek nedostatků, které tato aplikace odstraňuje. Kognitivní schopnosti jsou shrnuty do pěti hlavních typů, dle mnoha dostupných literárních publikací na toto téma. Na základě typů kognitivních funkcí jsou vymodelovány tréninkové hry. Následně je navržen systém skládající se z mobilní aplikace a serveru pro shromažďování statistik z hraných her. Tento systém je implementován zkombinováním návrhu systému a vymodelovaných tréninkových her. Výsledná mobilní aplikace je řádně otestována a nakonec jsou navržená možná další rozšíření.
Abstrakt v dalším jazyce: This diploma thesis describes the development process and the final product of a mobile application used to practice cognitive skills. The aim is to make the suitability of such a health-related application known to a broader range of people. Existing applications focused on cognitive skills training are first analyzed. From this, it is deduced the result of deficiencies that this application eliminates. Cognitive abilities are summarized in five main types, according to various available literature publications on this topic. Based on the types of cognitive functions, training games are modeled. Subsequently, a system consisting of a mobile application and a server for collecting statistics from games played is designed. This system is implemented by combining system design and modeled training games. The resulting mobile application is appropriately tested, and lastly, possible further extensions are proposed.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KIV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Lukasik_Petr_2020.pdfPlný text práce11,74 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A17N0036Phodnoceni-ved.pdfPosudek vedoucího práce424,64 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A17N0036Pposudek-op.pdfPosudek oponenta práce529,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
A17N0036Pobhajoba.PDFPrůběh obhajoby práce310,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41745

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.