Title: Design obalu průmyslového výrobku
Other Titles: Idustrial packaging design
Authors: Luxa, Antonín
Advisor: Jiřičková Ditta, Doc. akademický malíř
Referee: Švejda Pavel, MgA. Mgr.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/41949
Keywords: počítačová grafika;design;materiál;obal;průmysl;žárovka;rešerše;produkt;série;přířez
Keywords in different language: computer graphics;design;material;packaging;industry;bulb;research;product;series;blank
Abstract: Tento dokument obsahuje proces redesignu a tvorby obalového designu pro žárovky společnosti FAST ČR. Práce je rozdělena do několika částí včetně vzniku nápadu, zamyšlení se nad podstatou obalů pro tento produkt a vytyčeným cílem, ke kterému bych se chtěl přiblížit. Po vytyčení ideových hranic pro práci je zde zachycený postup tvorby, ve kterém vybraný obal redukuji o některé informace, částečně měním stavbu krabičky a po konkrétnějším definování motivů (sinusoida, světlo a tma) je dále rozpracovávám na další verze, které se opět snažím sjednotit tak, aby ve výsledku vytvořili ucelenou sérii obalů. Cílem bylo nabourat stereotypy (žárovka jako hlavní motiv) v zobrazování cenově dostupných žárovek s minimálním dopadem na případnou orientaci mezi danými typy žárovek. Poslední strana textu je pak věnována porovnání původních obalů s mým výsledkem
Abstract in different language: This document contains the process of redesign and creation of packaging design for light bulbs of the company FAST ČR. Work is divided into several parts including the creation of an idea, thinking about the essence of packaging for this product and goals that I would like to approach. After setting the ideological boundaries for the work, there is a process of creation where I reduce selected packaging by some information, partially change the structure of the box and after a more specific definition of motives (sine wave, light and darkness) I Am further developing them into other versions, which I Am again trying to unify so that in the end they will create a comprehensive series of packaging. The aim was to break down stereotypes (the light bulb as the main motive) in the display of affordable light bulbs with minimal impact on the possible orientation between the types of light bulbs. The last page of the text is then devoted comparison of the original packaging with my result.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KVU)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP_Luxa_Antonin.pdfPlný text práce10,89 MBAdobe PDFView/Open
LUXA.docxPosudek vedoucího práce54,55 kBMicrosoft Word XMLView/Open
LUXA.pdfPosudek oponenta práce167,6 kBAdobe PDFView/Open
LUXA_0.pdfPrůběh obhajoby práce311,96 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/41949

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.