Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Krocová, Jitka | |
dc.contributor.author | Nováková, Jaroslava | |
dc.contributor.author | Vaňková, Milena | |
dc.contributor.author | Simbartl, Petr | |
dc.contributor.editor | Frei, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2020-11-25T09:34:23Z | |
dc.date.available | 2020-11-25T09:34:23Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | FREI, Jiří ed. Cesta poznávání a vzdělávání v ošetřovatelství XI. a jarní/podzimní konference ČAS Region plzeňský "NURSING NOW": recenzovaný sborník z kongresu s mezinárodními příspěvky. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta zdravotnických studií. Katedra ošetřovatelství a porodní asistence, 2020, s. 121-132. | cs |
dc.identifier.isbn | 978-80-261-0963-1 | |
dc.identifier.uri | https://konferencefzsplzen.files.wordpress.com/2020/11/sbornik-2020.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/42176 | |
dc.description.abstract | Projekt „Proměna role vysoké školy a inovace studijních programů v rámci fenoménu 4.0. v oblastech strojních, pedagogických a zdravotnických.“, TL01000081 je realizován tři roky a bude zakončen v roce 2020. Ve vztahu ke vzdělávání nelékařů byl v rámci tohoto projektu v souvislosti s fenoménem 4.0 analyzován studijní program Všeobecné ošetřovatelství (prezenční forma studia) a následně byly navrženy a implementovány prvky inovace do uvedeného studijního programu. Na počátku analýzy byla vedena diskuze s odborníky z praxe a osobami odpovědnými za vedení odborné praxe v kontextu uvedeného. V rámci aktivit projektu bylo mimo jiné provedeno šetření o spektru používané zdravotnické techniky v praxi, zástupci poskytovatelů zdravotní péče potvrdili, že v praxi je využíváno mnoho typů zdravotnických přístrojů a techniky. V případě odborné praxe studentů nejčastěji mentor demonstruje a následně student pod jeho vedením přístroj používá. Dále osoba odpovědná za výkon odborné praxe očekává, že studenti budou na odborné praxi disponovat teoretickými znalostmi a částečně i odbornými dovednostmi v oblasti používání přístrojové techniky, které získají v rámci vzdělávání – ideálně při simulační výuce. V rámci odborné praxe je pak možná efektivní návaznost a dochází k upevnění a prohloubení praktických dovedností v obsluze zdravotnické přístrojové techniky. Závěrem bylo konstatováno, že v kontextu kompetencí všeobecných sester daných současnou legislativou je potřeba posílit teoretické znalosti studentů programu Všeobecné ošetřovatelství v oblasti zdravotnické přístrojové techniky. Ve spolupráci s odborníky z praxe je potřeba uvedené teoretické znalosti prohloubit a během odborné praxe upevnit praktické dovednosti. Zásadní důraz je kladen na bezpečné užívání zdravotnické přístrojové techniky. | cs |
dc.format | 12 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta zdravotnických studií. Katedra ošetřovatelství a porodní asistence | cs |
dc.rights | © autoři | cs |
dc.subject | zdravotnická přístrojová technika | cs |
dc.subject | dovednosti | cs |
dc.subject | odborná praxe | cs |
dc.subject | teoretická příprava | cs |
dc.subject | ošetřovatelství | cs |
dc.title | Možnosti inovace studijního programu všeobecné ošetřovatelství v kontextu fenoménu 4.0 | cs |
dc.type | konferenční příspěvek | cs |
dc.type | conferenceObject | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.subject.translated | medical device technology | en |
dc.subject.translated | skills | en |
dc.subject.translated | professional practice | en |
dc.subject.translated | theoretical preparation | en |
dc.subject.translated | nursing | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Appears in Collections: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KOS) Cesta poznávání a vzdělávání v ošetřovatelství XI. (2020) Cesta poznávání a vzdělávání v ošetřovatelství XI. (2020) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sbornik-2020-124-135.pdf | Plný text | 572,67 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/42176
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.