Název: | Galerijní edukace jako součást vzdělávacího procesu v kontextu vizuální gramotnosti |
Další názvy: | Gallery education as a part of the educational process in the context of visual literacy |
Autoři: | Bláha, Jaroslav Bláha, Jaroslav Fulková, Marie Říhová, Kristýna Fišerová, Zuzana Vargová, Petra Říhová, Kristýna Vargová, Petra |
Citace zdrojového dokumentu: | BLÁHA, J. FULKOVÁ, M. FIŠEROVÁ, Z. ŘÍHOVÁ, K. VARGOVÁ, P. BLÁHA, J. ŘÍHOVÁ, K. VARGOVÁ, P. Galerijní edukace jako součást vzdělávacího procesu v kontextu vizuální gramotnosti. Výtvarná výchova, 2020, roč. 60, č. 1-2, s. 70-97. ISSN 1210-3691. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/43024 |
ISSN: | 1210-3691 |
Klíčová slova: | vizuální gramotnost;galerijní edukace;výtvarná výchova;kurikulum;umění;interpretace uměleckého díla |
Klíčová slova v dalším jazyce: | visual literacy;gallery education;art education;curriculum;art;interpretation of a work of art |
Abstrakt: | Článek vznikl na základě audiozáznamu kulatého stolu pořádaného v lednu 2020 na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Sešli se u něj edukační pracovníci a lektoři z předních českých galerií s teoretiky a didaktiky pražské katedry výtvarné výchovy a výtvarnými pedagogy. Setkání sestávalo ze tří teoretických okruhů, kterým byl věnován prostor v diskusi s lektory. Každý teoretický blok byl uveden krátkým přehledem. Názvy kapitol v článku odpovídají jednotlivým diskusním blokům: Galerijní edukace jako součást vzdělávacího procesu; Vztah umění a kurikula; Vizuální gramotnost a interpretace uměleckého díla. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The article was created on the basis of an audio recording of a round table. The round table was held at the Faculty of Education, Charles University in Prague in January 2020. Gallery lecturers from leading Czech galleries met with art theorists from the Prague Department of Art Education and art teachers. The meeting was divided into three theoretical areas. These areas were discussed with lecturers. A brief overview was given in the beginning of each theoretical block. The chapters in the article copythe individual discussion blocks with their names: Gallery Education as a Part of the Educational Process; The Relationship between Art and the Curriculum; Visual Literacy and Interpretation of a Work of Art. |
Práva: | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. © Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KVK) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Image100221120644.pdf | 24,62 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/43024
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.