Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorSlavíková, Eva
dc.contributor.editorHONZÍKOVÁ, Jarmila
dc.contributor.editorSIMBARTL, Petr
dc.date.accessioned2021-06-01T10:31:52Z
dc.date.available2021-06-01T10:31:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationHONZÍKOVÁ, Jarmila a Petr SIMBARTL, eds. Olympiáda techniky Plzeň 2020: Sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 25.5. 2021 Plzeň. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2021, s. 34.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-0858-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/43586
dc.format1 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectalgoritmické myšlenícs
dc.subjectkonstruktivistický přístupcs
dc.subjectmatematická prostředícs
dc.subjectHejného metodacs
dc.subjectkódovánícs
dc.subjectrobotická hračka Ozobotcs
dc.titleAuthentication of mathematical tasks using an algorithmic proces algorithmic thinking in the context of mathematical problems on the low level primary educationen
dc.typeconferenceObjecten
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe diploma thesis is focused on the area of algorithmic thinking in mathematics lessons when using robotic aids for students at the first stage of primary school. The work addresses the issue of processing problem tasks, the use of modern didactic aids to better understand and verify the results in the presented procedures. The main goal is to examine the effectiveness of the chosen pedagogical experiment, which is focused on developing the intellectual growth of students in a stimulating classroom environment. The sub-monitored areas include the development of their key competencies towards the future profession, the deepening of cooperation in cooperating groups and the connection of a constructivist approach with appropriate pedagogical management. The set goal was achieved through systematic work in which students achieved the expected results. In the practical part, model tasks are elaborated in more detail, in which individual solutions are captured.en
dc.subject.translatedalgorithmic thinkingen
dc.subject.translatedconstructivist approachen
dc.subject.translatedmathematical environmenten
dc.subject.translatedHejného methoden
dc.subject.translatedcodingen
dc.subject.translatedrobotic toy Ozoboten
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Olympiáda techniky Plzeň 2021
Olympiáda techniky Plzeň 2021

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
ot2021-abstracts-35.pdfPlný text289,48 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
tiraz atd.pdfPlný text757,36 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/43586

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.