Název: | Popular Culture and the Vietnam War: Reflection in Cinematography, Literature and Video Games |
Další názvy: | Popular Culture and the Vietnam War: Reflection in Cinematography, Literature and Video Games |
Autoři: | Čapek, Štěpán |
Vedoucí práce/školitel: | Mišterová Ivona, PhDr. Ph.D. |
Oponent: | Tihelková Alice, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2021 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | bakalářská práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/43956 |
Klíčová slova: | válka ve vietnamu;vietkong;indočína;populární kultura;geopolitika;historická analýza;vysoká kultura |
Klíčová slova v dalším jazyce: | the vietnam war;viet cong;indochina;popular culture;geopolitics;historical analysis;high culture |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá válkou ve Vietnamu a tím, jaký vliv měla na vybraná odvětví populární kultury. Cílem je detailně popsat tento konflikt a zanalyzovat historickou přesnost vybraných produktů. Teoretická část se zabývá průběhem války ve Vietnamu, faktory, které k ní vedly, a jejím dopadem na Spojené státy americké. Posléze je definována populární kultura se zaměřením na historii původu tohoto termínu. Dále práce popisuje, jakými metodami se populární kultura analyzuje a do jaké míry je ovlivněna geopolitikou. Praktická část je zaměřena na části odvětví literatury, kinematografie a video her, které jsou inspirovány válečnou tématikou a válkami, kterých byli Spojené státy součástí. Každé odvětví posléze obsahuje analýzu jednoho konkrétního produktu, který je založen na válce ve Vietnamu, a jaký účel přinášejí pro spotřebitele populární kultury. Dále se analýza soustředí na historickou přesnost vybraných titulů a navzájem porovnává vybrané produkty. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This bachelor thesis deals with the Vietnam War and its impact on the popular culture industry. The aim is to describe this conflict in detail and to analyze the historical accuracy of the selected products. The theoretical part deals with the course of the Vietnam War, the factors that led to it and its impact on the United States. Later on popular culture is defined with a focus on the history of the origin of this term. Furthermore, the work describes the methods by which popular culture is analyzed and to what extent it is influenced by geopolitics. The practical segment focuses on the parts of the Literature, Cinematography and Video Games industries that are inspired by war themes and wars of which the United States were part of. Each sector then contains an analysis of one specific product, which is based on the Vietnam War, and what purpose is brings to the consumers of popular cultures. In addition, the analysis focuses on the historical accuracy of the selected titles and mutually compares the selected products. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Bakalářské práce / Bachelor´s works (KAJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Stepan Capek_Bakalarska Prace.pdf | Plný text práce | 1,41 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Capek - vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 535,19 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Capek - oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 571,89 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Capek - obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 324,33 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/43956
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.