Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorFrank Jan, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorPelánová, Kristýna
dc.contributor.refereePěchoučková Šárka, PhDr. Ph.D.
dc.date.accepted2021-6-17
dc.date.accessioned2021-06-25T12:34:15Z-
dc.date.available2019-11-12
dc.date.available2021-06-25T12:34:15Z-
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-4-23
dc.identifier83472
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/44355
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá praktickou koncepcí v didaktice matematiky. Popisuje praktickou výuku matematiky v průběhu historie i v současnosti. Práce je zaměřena na 3 témata - finanční gramotnost, práce s daty, diagramy a grafy a jednotky s jejich převody. Tato témata se analyzují v kurikulárním dokumentu RVP se zaměřením na konkrétní výstupy a učivo, ale i v učitelské praxi ve vybraných řadách učebnic (Nakladatelství Fraus a NOVÁ ŠKOLA, s.r.o.) Charakterizují se typy úkolů spojených s tématy se zacílením na praktické úlohy v učebnicích pro 3. až 5. ročník. Cílem práce je vytvoření pracovních listů obsahující zásobu dalších praktických úkolů k vybraným tématům. V pracovních listech jsou zavedeny úkoly, které žáky učí dovednostem potřebných pro život, vycházejí z reálných situací anebo mají motivační roli a vedou k uvědomění, že matematiku můžeme nalézt všude kolem nás.cs
dc.format67 s., XXIV s. (123 123 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectpraktické pojetí matematiky na 1. stupnics
dc.subjectvymezení praktické matematiky v rvpcs
dc.subjectanalýza praktických úkolů v řadách učebniccs
dc.subjecttéma finanční gramotnostcs
dc.subjectpráce s daty diagramy a grafycs
dc.subjectjednotky a jejich převodycs
dc.subjecttvorba pracovních listůcs
dc.titleMatematika všude kolem náscs
dc.title.alternativeMathematics all around usen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelMagisterskýcs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe theme of this thesis is the practical conception of didactics of mathematics. It depicts the practical teaching of mathematics during the past and the present. The work focuses on three topics - financial literacy, working with data, diagrams and charts and units and conversions. These topics can be found in the FEP curriculum document with a focus on specific outputs and curriculum but also teaching practice in selected series of schoolbooks (Nakladatelství Fraus and NOVÁ ŠKOLA, s.r.o.). They describe the types of tasks related to specific topics with an emphasis on practical exercises in school textbooks for the 3rd to 5th grade. The goal of this work is to form worksheets containing a supply of practical tasks related to specific topics. The exercises in the worksheets are supposed to teach pupils essential life skills, are based on real-life situations or have a motivational role and lead to the realisation that maths surrounds us.en
dc.subject.translatedpractical conception of mathematics at primary schoolen
dc.subject.translateddelimitation of practical mathematics in the fep eeen
dc.subject.translatedanalysis of practical tasks in series of schoolbooksen
dc.subject.translatedfinancial literacyen
dc.subject.translatedworking with dataen
dc.subject.translateddiagrams and chartsen
dc.subject.translatedunits and conversionsen
dc.subject.translatedcreation of worksheetsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-Matematika_vsude_kolem_nas-PELANOVA_Kristyna.pdfPlný text práce10,61 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
HV-DP - Pelanova - Mat kolem nas.pdfPosudek vedoucího práce211,47 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce43,3 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Pelanova - protokol.pdfPrůběh obhajoby práce416,66 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/44355

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.