Název: Automatizace v domácím prostředí
Další názvy: Home Automation
Autoři: Pál, Jakub
Vedoucí práce/školitel: Moc Pavel, Mgr.
Oponent: Aichinger Daniel, Mgr. Ph.D.
Datum vydání: 2021
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/45213
Klíčová slova: automatizace;umělá inteligence;wi-fi;zigbee;thread;apple homekit;phillips hue;aqara;základní škola;technická výchova;domácnost;domácí automatizace
Klíčová slova v dalším jazyce: automation;artificial intelligence;wifi;zigbee;thread;apple homekit;phillips hue;aqara;elementary school;work education;home;home automation
Abstrakt: Bakalářská práce seznamuje laického čtenáře s požadavky a využitím prvků domácí automatizace převážně pro její aplikaci právě v domácnosti. V teoretické části se čtenář seznámí převážně s požadavky na samotnou instalaci těchto prvků chytré domácnosti, s rozdílem mezi chytrou a pouze propojenou domácností a způsobem komunikace těchto zařízení v rámci internetových protokolů. Zajímavou součástí je také porovnání kompletních systémů, které jsou v tento moment dostupné na trhu včetně vyhodnocení jejich nabízených možností v rámci různých kategorií z pohledu uživatele. Ve druhé, praktické části, se práce zabývá zvolením nejadekvátnějšího systému pro vytvoření demonstrační plochy, instalací samotných zařízení a následnou simulací několika automatizací, kde čtenář prakticky ověří získané znalosti a získá větší povědomí o nabízených možnostech. Využití demonstrační plochy by mohlo být zajímavým způsobem, jakým vyučovat automatizaci na základních školách, kde není přístup k průmyslovým strojům. Žáci by tímto způsobem mohli znalosti z technické výchovy více prohloubit a zdokonalit pomocí praxe za využití dnes již dostupných multimediálních zařízení školy.
Abstrakt v dalším jazyce: The bachelor thesis acquaints an uninitiated reader with the requirements and using of home automation elements, mainly for its application at home. In the theoretical part, the reader mainly learns the requirements of installation these elements at smart home, the difference between a smart and only interconnected household and the way these devices communicate within Internet protocols. An interesting part is also a comparison of complete systems which are currently available on the market, including the evaluation of their options in different categories from the user's point of view. In the second practical part, the thesis deals with the choice of the most adequate system for creation of demonstrational areas, installation of the devices themselves and subsequent simulation of several automations, where the reader can practically verify knowledge and make better awareness of the given options. The use of demonstration areas could be an interesting way to teach automation at primary schools where is no access to industrial machines. In this way, students could know how to deepen and improve technical education more through practice, using the school's existing multimedia facilities.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KMT)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP-Jakub-Pal.pdfPlný text práce1,65 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekVedoucihoSTAG.pdfPosudek vedoucího práce36,6 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
PosudekOponentaSTAG.pdfPosudek oponenta práce40,97 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Protokol Pal.pdfPrůběh obhajoby práce262,51 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/45213

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.