Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tomková Alena, Ph.D. | |
dc.contributor.author | Kollouch, Martin | |
dc.contributor.referee | Tarant Zbyněk, Mgr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2020-6-29 | |
dc.date.accessioned | 2021-10-22T08:48:22Z | - |
dc.date.available | 2019-11-13 | |
dc.date.available | 2021-10-22T08:48:22Z | - |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.date.submitted | 2020-5-22 | |
dc.identifier | 83620 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/45486 | - |
dc.description.abstract | Tato práce pojednává o íránské hip-hopové subkultuře. Sleduje vznik populární hudby a jeho vývoj po současnost a navazuje historií vzniku rap-e farsí, tedy íránského rapu. Zpracovává veškeré aspekty hip-hopové subkultury, včetně graffiti umění a breakdance. V práci je prováděna analýza subkultury jako celku a je zkoumána na základě výstupů umělců s největším důrazem na hudební produkci, která této subkultuře dominuje. Práce je prvním hlubším výzkumem íránské hip-hopové subkultury. | cs |
dc.format | 93 | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=83620 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení | |
dc.subject | írán | cs |
dc.subject | subkultura | cs |
dc.subject | hip-hop | cs |
dc.subject | rap | cs |
dc.subject | hudba | cs |
dc.subject | historie | cs |
dc.subject | populární hudba | cs |
dc.subject | rap-e fársí | cs |
dc.title | Íránská hip-hopová subkultura | cs |
dc.title.alternative | Iranian hip-hop subculture | en |
dc.type | diplomová práce | |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-level | Navazující | |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta filozofická | |
dc.thesis.degree-program | Mezinárodní teritoriální studia | |
dc.description.result | Obhájeno | |
dc.description.abstract-translated | The aim of this work is to introduce Iranian hip-hop subculture. First, it's focusing on historical origin of popular music in Iran and then the origin of Iranian rap music. Second, my intent is to show all aspects of hip-hop subculture with art side of graffiti and breakdance. I am trying to picture subculture trough the most important people who are its members, like Godfather of Iranian rap Hichkas, first Iranian female rapper Salome MC or first graffiti artist A1lone. Main goal is to introduce Iranian hip-hop subculture and build a ground for future researchers. | en |
dc.subject.translated | iran | en |
dc.subject.translated | subculture | en |
dc.subject.translated | hip-hop | en |
dc.subject.translated | rap | en |
dc.subject.translated | music | en |
dc.subject.translated | rap-e farsi | en |
dc.subject.translated | popular music | en |
dc.subject.translated | iranian music | en |
Appears in Collections: | Diplomové práce / Theses (KBS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Prace (3).pdf | Plný text práce | 3,28 MB | Adobe PDF | View/Open |
Posudek DP_Kollouch_V.pdf | Posudek vedoucího práce | 88,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kolllouch O.PDF | Posudek oponenta práce | 366,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Kollouch.PDF | Průběh obhajoby práce | 37,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/45486
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.