Title: Učební strategie studentů VŠ během distanční výuky - didaktická studie
Other Titles: Teaching strategies of university students during distance learning - didactic study
Authors: Růžičková, Veronika
Syrovátková, Štěpánka
Citation: RŮŽIČKOVÁ, V. SYROVÁTKOVÁ, Š. Učební strategie studentů VŠ během distanční výuky - didaktická studie. Aura musica, 2021, roč. Neuveden, č. 13, s. 95-100. ISSN: 1805-4056
Issue Date: 2021
Publisher: PF UJEP, katedra hudební výchovy
Document type: článek
article
URI: http://hdl.handle.net/11025/47199
ISSN: 1805-4056
Keywords: distanční výuka;hudební výchova;učitelství pro mateřské školy;učební strategie;elektronické opory;didaktika, mezioborová spolupráce
Keywords in different language: distance learning;music education;kindergarten pedagogy;learning strategy;digital study materials;didactics, interdisciplinary cooperation
Abstract: Studie se zaměřuje na učební strategie, které si studenti se specializací Učitelství pro mateřské školy osvojili při distanční výuce dvousemestrálního bloku předmětů "hudební výchova pro MŠ" a dále využili v předmětu DIMŠ1 (didaktika hudební výchovy pro MŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, jaké studijní opory byly studenty během distanční výuky nejvíce využívány, které části učiva činí studentům potíže a co bylo součástí úspěšných učebních strategií. Výzkumné šetření kombinuje kvalitativní i kvantitativní přístup a vychází z výpovědí studentů uvedených v dotazníku.
Abstract in different language: The study is focused on learning strategies mastered by students of the study programme “Kindergarten Pedagogy” during distance learning of the two-term unit Music Education in Kindergartens and further used in the subject of DIMŠ1 (Didactics of Music Education 1). The aim of the research is to find out what study materials were used by students the most during distance learning, which parts of curriculum troubled them, and which were the successful learning strategies. The research survey combines both the qualitative and quantitative approach based on responses of students listed in the questionnaire.
Rights: © autoři
Appears in Collections:Články / Articles (KSS)
Články / Articles (KHK)
OBD



Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47199

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

search
navigation
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD