Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorŠpottová Petra, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorMalinovská, Natálie
dc.contributor.refereeFajfrlíková Tereza, Mgr.
dc.date.accepted2022-3-15
dc.date.accessioned2022-04-11T08:57:24Z-
dc.date.available2020-6-11
dc.date.available2022-04-11T08:57:24Z-
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2021-6-29
dc.identifier85046
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/47376-
dc.description.abstractV důsledku rostoucí incidence různých druhů dyspraxií a s tím související onemocnění muskuloskeletárního aparátu v dětském a později dospělém věku, vyvstává potřeba širšího výzkumu a standardizovaných testů hodnotící stav posturálně lokomoční motoriky u dětí předškolního věku. Cílem této metodické práce bylo na základě rozboru teoretických poznatků sestavit a navrhnout metodiku sloužící k diagnostice a posouzení posturálně motorických vzorů u dětí předškolního věku. Navrhovaná metodika má podobu překážkové dráhy a obsahuje celkem sedm stanovišť, ze kterých jsou určeny tři motorické vzory k hodnocení (kvadrupedální lokomoce, dřep a stoj na jedné nebo druhé dolní končetině). Výsledkem práce je pilotní šetření a na jeho základě sestavení finální podoby a obsahu překážkové dráhy (včetně instrukcí a didaktických karet), záznamový arch a audiovizuální záznam.cs
dc.format41 s., XIII
dc.language.isocs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení
dc.subjectmotorické vzorycs
dc.subjectdiagnostikacs
dc.subjectpředškolní věkcs
dc.subjectposturálně lokomoční motorikacs
dc.subjectvývojová kineziologiecs
dc.titleKvalita motorických vzorů a možnosti její diagnostiky u dětí předškolního věkucs
dc.title.alternativeMotor patterns quality and its diagnosis possibilities in preschool childrenen
dc.typediplomová práce
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-levelNavazující
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická
dc.thesis.degree-programPedagogika pohybové prevence
dc.description.resultObhájeno
dc.description.abstract-translatedDue to the increasing incidence of various types of dyspraxia and related diseases of the musculoskeletal system in the childhood and later in the adulthood, there is a need for broader research and standardized tests batteries to assess the condition of postural locomotor motor skills in preschool children. The aim of this methodological work was based on the analysis of theoretical knowledge to compile and design a methodology for the diagnosis and assessment of postural motor patterns in preschool children. The proposed methodology has a form of an obstacle course and it contains in total number of seven stations. The obstacle course includes three motor patterns appointed for the evaluation of postural locomotor motor skills (quadrupedal locomotion, squat and standing on one or the other lower limb). The result of this work is a final form and content of the obstacle course (instructions and didactic cards include) and audiovisual record and record sheet based on a pilot methodology.en
dc.subject.translatedmotoric patternsen
dc.subject.translateddiagnosticsen
dc.subject.translatedpreschool ageen
dc.subject.translatedpostural locomotor motor skillsen
dc.subject.translateddevelopmental kinesiologyen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KTV)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP_Natalie_Malinovska.pdfPlný text práce2,34 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Malinovska N. - VP.pdfPosudek vedoucího práce162,27 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Malinovska N. - OP.pdfPosudek oponenta práce118,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Malinovska N..pdfPrůběh obhajoby práce40,99 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/47376

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.