Title: | Podpora učitelů jako jedna z metod rozvoje přírodovědného vzdělávání na různých typech škol |
Other Titles: | Capacity building of teachers as the way to support the teaching of natural sciences in preschool, primary and secondary level |
Authors: | Dvořáková, Irena Prošková, Petra |
Citation: | KÉHAR, O. (ed.) Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9: Změny v RVP a jejich dopady do obsahu výuky fyziky, Kašperské hory 2019, s. 51-55. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Západočeská univerzita v Plzni |
Document type: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | https://kof.zcu.cz/ak/trendy/9/sbor/ModerniTrendy9_sbornik.pdf http://hdl.handle.net/11025/47578 |
ISBN: | 978-80-261-1092-7 |
Keywords: | Heuréka;Elixír do škol;výuka;přírodovědné vzdělávání;projekt |
Keywords in different language: | Eureka;Elixir to Schools;teaching;scientific education;project |
Abstract: | Příspěvek je věnován dvěma souvisejícím projektům – Heuréka a Elixír do škol. Oba projekty hrají významnou roli při podpoře učitelů, kteří se věnují přírodovědnému vzdělávání od mateřských po střední školy. V článku jsou oba projekty krátce popsány, hlavní část příspěvku je věnována dopadu těchto projektů a ohlasům učitelů. |
Abstract in different language: | The paper is dedicated to two related projects - Eureka and Elixir to Schools. Both projects have been playing an important role in the support of teachers of natural sciences from kindergarten to high school. This article briefly describes both projects. The main part of the paper deals with the impact of the project activities and the teachers’ feedback. |
Appears in Collections: | Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9 Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 9 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tiraz.pdf | Plný text | 475,19 kB | Adobe PDF | View/Open |
ModerniTrendy9_sbornik-51-55.pdf | Plný text | 514,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/47578
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.