Title: Vybrané výukové materiály pro MŠ a ZŠ
Authors: Gembec, Martin
Citation: KÉHAR, O. (ed.) Astronomické vzdělávání a popularizace astronomie: aneb v Plzni to vše začalo... Kašperské hory 2016, s. 23-24.
Issue Date: 2018
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/47610
https://kof.zcu.cz/ak/astro/2016/sbor/Astronomie2016_sbornik.pdf
ISBN: 978-80-261-0796-5
Keywords: astronomické vzdělání;mateřská škola;základní škola;využití ICT;výuka
Keywords in different language: astronomical education;kindergarten;elementary school;use of ICT;teaching
Abstract: Jako amatérský astronom jsem se přes pozorování a fotografování nebeských jevů dostal až k popularizaci astronomie. Jako učitel fyziky, zeměpisu a informačních technologií na základní škole jsem se dostal i ke školení pedagogů mateřských a základních škol v oblasti astronomického vzdělávání. Ve svém příspěvku jsem se pokusil přiblížit mé zkušenosti i vlastní práci spočívající především ve využití ICT ve výuce astronomie na základních a středních školách.
Abstract in different language: As an amateur astronomer, I got from observing and photographing celestial phenomena to popularizing astronomy. As a teacher of physics, geography and information technology in elementary school, I came to training teachers of kindergartens and primary schools in astronomical education. In my contribution, I tried to show my experience and own work involving mainly the use of ICT in teaching astronomy in primary and secondary schools.
Appears in Collections:Astronomické vzdělávání a popularizace astronomie: aneb v Plzni to vše začalo...
Astronomické vzdělávání a popularizace astronomie: aneb v Plzni to vše začalo...

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
tiraz.pdfPlný text318,75 kBAdobe PDFView/Open
Astronomie2016_sbornik-23-24.pdfPlný text228,81 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/47610

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.